Aké máte približovadlo?

  • Tiez stojim pred rozhodnutim aky 3rocny kombik pre rodinu. Zatial vedie asi passat, no nevyznam sa v motorizacii. Nerad by som z bezproblemoveho 5 rocneho zabozruta narazil na kazovy model :( neviete poradit aky agregat? ;)

    Aktuálne : Damasko DA36, SEIKO SKX009, Apple Watch 6, Dan Henry LE 1962, Oris Aquis 39.5mm, Seiko Alpinist, Hamilton Khaki Green 38mm, Certina DS Action diver 38mm..
    Išli do sveta: STEINHART Nav B 44mm, Seiko SNZG15, Steinhart Ocean One Black, Apollon, Steinhart Ocean One Vintage Red, Luminox 3050, Laco Trier, Seiko SARB033, Davosa Ternos Ceramic, Apple Watch 3, Polar M430, Squale 50 atmos, Apple Watch 3, Steinhat Ocean One green, G-shock Gulfman...

  • "Alexion" wrote:

    zeby sme poradili ::d

    smelo radte :)
    vychodiska: jazda denne 2x15km (rano, vecer) pomedzi to jazdy po meste, rocne cca 25.000tis., nutnost zvladat aj nespevnenu cestu so strmym najazdom (4x4, vyssia svetla vyska), automat, dlzka idealne do 4,6m (nemam rad velke "kravy"), obsadenie zena-dieta-ja-pes, korea je vylucena (kia hyunday chevrolet/daewoo e-e), dacia tiez. Rozpocet limitovany, ale variabilny. Navrhy ? :]

  • "misoo" wrote:

    nech sa paci ;)

    dakujem :)
    Rozpocet je sice variabilny ale ako pisem aj limitovany :) a rr je navyse pre mna zosobnenie poruchovosti.
    Subaru xv je male, tiguan je maly. Kuga teraz vysla nova fejslitnuta pojdem sa na nu pozriet...

  • "durin" wrote:

    Tiez stojim pred rozhodnutim aky 3rocny kombik pre rodinu. Zatial vedie asi passat, no nevyznam sa v motorizacii. Nerad by som z bezproblemoveho 5 rocneho zabozruta narazil na kazovy model :( neviete poradit aky agregat? ;)

    Ja som počul, že treba kúpiť 1.9 tdi passat a nie 2.0 tdi, lebo že ten je omnoho viac kazivý..

  • "misoo" wrote:

    no, hlavne netreba kupovat diesel... to je casovana bomba... maximalne tak novy, alebo od znameho s jasnou historiou a servisom.


    Mišo to nie je také jednoduché :), dnes už máš aj benzínové motory plné kurvítiek. Napríklad tie malolitrážne motory s mrňavými turbami a podobne. Ak kupuje staršie auto môže ešte kúpiť diesel bez DPF poprípade aj bez turba. Tiež je pri rozhodovaní aj počet najazdených kilometrov a kade sa autom jazdí. Ak bude každý druhý deň jazdiť do Žiliny, tak si asi nebude kupovať dvojlitrový benzín. Takisto ak niekto chce SUV 4x4, tak benzín bude len ťažko zháňať. To len ja som taký pako čo si kúpil auto s dieslom a za dva a pol roka má najazdených 25000km, prevažne v meste. Ospravedlňuje ma ale fakt že mám MPV a tá krabica by s benzínom dosť žrala a navyše som to mal za moc dobrú cenu a v cukríkovej výbave, tak som meodolal.

  • "misoo" wrote:

    ved jasne, kazde auto je individualny pripad, tiez poznam cloveka co kupil diesel (bola akcia za cenu benzinu) a jazdi malinko... ale to su vynimky, vacsinou a hlavne v bazaroch (kedze dobre auta sa predavaju medzi znamymi) je to sama pasca a podvod... tam by som auto v zivote nekupoval !!

    Len nekupovať prosím v AAA-auto, tam ťa tak ojebú že sa z toho nespamätáš. Veľa mojich známych majú s tým skúsenosti, aj keď som im hovoril že z bazárov nekupovať. Hold, každý sa musí učiť na vlastných chybách......

  • Keď som kupoval posledné auto, tak som behal po bazároch ako blázon a všade samý odrb. Výsledkom je nové auto. AAAčka boli neskutočne vtipné. Skúšal som tam Mondeo Ghia výbava o tretinu lacnejšie ako všade inde. Skapalo to po zahriatí motoru na každej križovatke na voľnobehu a predajca mi hovorí, toho sa nebojte, to je len málo nafty, keď si prídete po auto, tak to bude OK, aj záruku dostanete :D

  • Ja by som sa celkovo na Slovensku bal kupovat v bazaroch. Ja mal skoro nove, ale z nemecka. Len teraz s tou ficodanou neviem ci sa to stale oplati. Chces zvlastnu kombinaciu - male denne najazdy (benzin) a vacsie suv (dizel). Tak napis aspon aku mas cenovu predstavu, kolko km, ake stare atd.

  • "misoo" wrote:

    no, hlavne netreba kupovat diesel... to je casovana bomba... maximalne tak novy, alebo od znameho s jasnou historiou a servisom.

    tak tak. doslo to uz aj niektorym mojim kolegom co kupovali diesle, ze aka dobra spotreba, no ale pri jazdach iba po meste do 5 - 10 km denne si tie auta akurat tak nicili.

    ivan: ak riesis jazdene, tak keby si nemal poziadavky na vyssiu svetlu vysku a 4x4 tak ti odporucim e91 (bmw 3) dvojlitrove benzinove 4 valce su bezproblemove vozitka bez vacsich nastrah a prekvapeni. vlastne 4x4 xdrive je tiez mozny pri vyssej motorizacii :)
    ja som vyberal aj medzi jazdenym avensisom, V50tkou, accordom a nakoniec to teda vypalilo na e91tku...

    stálice: // DAMASKO DA36 // SEIKO SCVS 001 // CHR.WARD C60 38 mm // +-

  • Nuz zakladna otazka jej aj to ci nove (kuga, rav4, outlander atd) alebo v tej cene nieco premiovejsie jazdene(x3, q5, glk, xc60..). Jedine v com mam jasno je benzin a automat :) aj ked cvt mi troska robi vrasky...rozpocet? Rovnako ako pri hodinkach, nejaky plan mam ale aj tak ho nakoniec prekrocim...

  • CVT nie, to je kravina. Ak chces benzin tak hladaj co najlahsie, az ti to vela nezere. Ja sam mam diesel, ale ja mam tazku kravu. Na take male najazdy je ideal naozaj benzin.

  • "lafore" wrote:

    CVT nie, to je kravina. .

    najst benzin/automat kde nebude CVT zacina byt problem. Subaru cvt, toyota cvt, outlander benzin len manual, nova crv mi nevyhovuje...naco to CVT vyrabaju a montuju ked je to kravina ? Ake to ma vobec pozitiva ?