Kamenná predajňa vs. Eshop.. Kde nakupujete vy?

  • Kamenný obchod vs. internetový obchod? 27

    1. Kamenný obchod - musím hodinky vyskúšať na ruke (3) 11%
    2. Kamenný obchod - chcem sa porozprávať s predajcom a mať celkový zážitok z nákupu (3) 11%
    3. Eshop - kvôli lepšej cene (6) 22%
    4. Eshop - v kamennom neviem nájsť to čo hľadám (4) 15%
    5. Eshop - pre pohodlie (1) 4%
    6. Eshop - ale pred tým si musím dané hodinky niekde vyskúšať (10) 37%

    Toto je jedna z otázok, ktoré ma zaujímajú, tak som vytvoril anketu. Aspoň si vyskúšame ako to funguje :D

  • Ja som dal Eshop - v kamennom obchode neviem najst to co hladam.. Je to tak, na Slovensku je skutocne chaby vyber a pomaly v kazdom obchode sa opakuju tie iste znacky. Ako keby ich existovalo 10.. Navyse, cena zohrava tiez dost podstatnu ulohu.

  • ja som dal "Eshop - kvôli lepšej cene"

    ak by ale existovala v mojom okoli kamenna predajna s cenami ako v e-shope, uprednostnil by som tu

    Breitling do kazdej rodiny!!! :malin1:

  • Váhal som medzi cenou a výberom, lebo pravda je jedno aj druhé. Ceny v kamenných obchodoch sú spravidla neskutočne prestrelené, aj keď chápem že slabá konkurencia, vysoký nájom a nie zriedka aj chamtivosť sa niekde odraziť musia. Výber je taktiež zameraný prevažne na marketingovo dobre známe značky kde človek zaplatí nehorázne peniaze za reklamu a vnútri hodiniek má umelohmotný strojček za 10 €. Na internete pozriem desiatky obchodov a vyberiem si, ak nie na Slovensku, tak za hranicami, konkurencia na internete nespí, môžem porovnávať cenu, kvalitu, ochotu. Ak niečo neviem, zistím si to. Možnosti sú na internete neporovnateľné a ak človek nakupuje zo serióznych obchodov a od serióznych obchodníkov, nie je problém vyriešiť ani prípad, keď hodinky prípadne nesadnú (čo sa mi ešte nestalo).

  • To isté platí aj pre mňa. V podstate som si ešte nikdy nekúpil hodinky v kamennej predajni. Hlavný dôvod je slabý výber. U nás akosi chýbajú predajne so strednou triedou hodiniek. Všade natrafíte buď na lacné hodinky, alebo na fashion hodinky typu Armani. A potom sú tu predajne, ktoré predávajú Omegy, Tag Heuer, Breitling a spol.. Ako keby iné značky neexistovali. A kde je stredná alebo nižšia stredná trieda?

  • Hmm...ja som tiez za e-shop, ale lepsie je si hodinky najst (nielen hodinky) v reale, vyskusat, ci sedia, nemusia byt presne rovnake, ale aspon tipovo a potom to objednat z eshopu, je to podstatne jednoduchsie a hlavne lacnejsie, a presne ako je spomenute v prispevku vyssie, na slovensku je problem vidiet v kamennom obchode hodinky strednej triedy (fashion hodinky za to nepovazujem) napr. archimede, laco a pod....

  • Ja by som volil kamenny obchod. Samozrejme, v zmysle kupovanej znacky. Ako uz odznelo, najst kamenny obchod (v SR), ktory predava Hamilton, Laco etc. je nemozne.
    Ak hovorime o "drahsich" znackach, ktore maju zastupenie a cez net nepredavaju, volil by som kamenny obchod. Vdaka neobmedzenej komunikacii, moznosti byt dnes tu, zajtra o 1500km dalej, mnohe rozdiely sa stieraju. Cena, ktora je na pulte ani zdaleka neplati. A ak narazite na spravneho obchodnika/predavaca/majitela, ide o zazitok. Zazitok z rozhovoru, nakupu, posedenia...radosti z rozhovoru ludi, ktorych spaja nieco podobne - laska k hodinkam.

  • dal som eshop, vyskusanie hodiniek je samozrejme bonus, no nie vzdy sa to da. damasko som v ruke mal az ked som ich prebral od kuriera. ale nelutujem.
    pacilo by sa mi keby sa toptime postupne dopracoval ku kamennemu shopu (podobne ako cesky chronoshop) so zastupenim znaciek ako je tomu na eshope. uz ma nebavia vyklady v obchodoch s hodinkami plne tych navonanych cinanov za ceny tu ponukanych kvalitnych hodiniek . :nono:

    stálice: // DAMASKO DA36 // SEIKO SCVS 001 // CHR.WARD C60 38 mm // +-

  • V Eshope ale myslím, že všetky tie Eshop predajne kde som niečo kúpil majú aj kamenný obchod. No niesom si istý.
    Tak ako tu bolo spomenuté Chýbajú predajne s hodinkami strednej triedy. No neviem či na Slovensku kde ľudia vyhadzujú peniaze za hodinky Armani a Lacoste by si našli svojich zákazníkov asi len v obmedzenej miere. Dúfam teda, že sa mýlim. Osobne by som bol však rád ak by som mohol hodinky nakupovať v kamennom obchode. Nebránil by som sa ani mierne vyššej cenne, ktorá by mi však zaručila určitý po záručný servis samozrejme platený alebo pocit určitej exkluzivity keby sa vyskytol určitý problém aby môj predajca naňho promptne reagoval. Proste neponúkať len drahšie hodinky ktoré je možné kúpiť na internete lacnejšie ale aj akúsi celkovú vyššiu úroveň ponúkaného produktu a doplnkových služieb.

    "Do téhle šlamastiky nás přivedla naše vlastní tupost a tupost nás z ní zase dostane." H.S.

  • Ľudia "vyhadzujú" peniaze za Armani a Lacoste aj (predovšetkým) v iných štátoch, ako je Nemecko, VB a pod.. Rozhodne ich neťahá dopyt na Slovensku :) . A ta pridaná hodnota, čo očakávaš od kamenného obchodu, popravde nevidím dôvod, prečo by k tomu bol nutný kamenný obchod. Za jedinú výhodu kamenného obchodu vidím v možnosti vystavenia a vyskúšania tovaru, všetko ostatné dokáže zaručiť aj eshop. Dokonca aj s predajcom v eshope sa dá dohodnúť na vyskúšaní, stačí ústretovosť predajcu.

  • Dopyt po módnych značkách je možno približne rovnaký. No veľkosť, štruktúra trhu a kúpna sila je určite rozdielna v Slovenskej republike ako v krajinách, ktoré si spomenul. Takže je problematické porovnávať trh spotrebiteľov hodiniek v krajínách ako Nemecko, VB a Slovensko.
    Ja za výhodu kamenného obchodu považujem aj skrátenie remeňa na požadovanú dĺžku pri samotnej kúpe. Prípadne predstavenie a praktické predvedenie daných hodiniek.
    Ďalej ide o to, že dnes hodinky predávajú takmer všade keď tam však človek príde po roku s takou banalitou ako je výmena batérie tak sa mi dostane takmer vždy odpovede "pane bohužiaľ to my nerobíme". No a to sa nezmieňujem o tlakovej skúške, pre mazaní mechanického strojčeka alebo nebodaj oprave. Nehovorím, že oprava musí byť vykonaná priamo v danej predajni ale mne by vyhovovalo odovzdať hodinky v mieste kde som si ich kúpil k požadovanej oprave/údržbe a nestarať sa.....
    Vždy to bude pre mňa pohodlnejšie ako takéto veci riešiť cez e-shopy. Vo väčších mestách je to asi možno samozrejmosť, že pár takýchto predajní je možné nájsť no inak...

    "Do téhle šlamastiky nás přivedla naše vlastní tupost a tupost nás z ní zase dostane." H.S.

  • Myslím, že každý by vo svojom okolí uvítal kvalitný kamenný obchod s milým a fundovaným personálom, širokým sortimentom v predajni a ideálne šikovným hodinárom. Jediné v čom však vidím výhodu kamenného obchodu je sortiment vystavený na predajni, prípadne v sklade, ktorý môžem obzerať naživo a rozmýšľať a skúšať ... (pre hodinkomaniakov samozrejme vysoká pridaná hodnota :D ). Eshop taktiež môže ponúknuť osobné prevzatie tovaru a teda skrátenie remienka pri vyskúšaní a všetky ostatné služby, ktoré spomínaš. Obzerať hodinky na fotkách a naživo je samozrejme rozdiel.
    Uvediem na príklade:
    Kamenný obchod v BA, ja v MI: Pri návšteve BA kúpim hodinky, po x čase potrebujem servis. Buď idem x km odniesť ich osobne do BA, alebo vezmem telefón a dohodnem iný postup (poslanie).
    Kamenný obchod v BA, ja v BA: Kúpim hodinky, problém, odnesiem, OK.
    Eshop v BA ja v MI: Kúpim hodinky z domu (rovnako si pre ne môžem ísť do BA), po x čase potrebujem servis. Vezmem telefón a dohodnem postup, pričom hodinky môžem rovnako doniesť do eshopu v BA ako poslať.
    Eshop v MI ja v MI: Objednám priamo a nechám si buď poslať, alebo dohodnem osobné prevzatie a pod. Po x čase potrebujem servis, vezmem telefón a dohodnem sa, na prevzatí, donesení, zaslaní.

    Zhrniem, dôležitejšia je moja poloha voči obchodu, než druh obchodu (kamenný/eshop) pri Tebou zmienených službách.

    Trochu zložito vysvetlené, ale dúfam že sa rozumieme :) .