Breitling Premier Norton

  • Bez krídel, zato na rýchlych kolesách.


    Od roku 2017, kedy firma Breitling prešla pod krídla spoločnosti CVC Capital Partners, udialo sa v jej portfóliu viacero významných zmien. (Jednou z nich je aj fakt, že, paradoxne, o krídla prišla. Nové logo značky tvorí už iba opustené písmeno B bez svojich ikonických krídiel.) Novinkou je aj modelová rada Premier, ktorá sa stala predmetom mnohých vášnivých diskusií medzi hodinkovými fanúšikmi. Jedným sa pozdáva iným už menej. Ale tak to predsa už chodí. V dnešnom článku by sme sa radi zamerali na jeden špeciálny model z novej rady Premier, ktorý vznikol spoluprácou Breitlingu s legendárnym Britským výrobcom motocyklov značky Norton, ktoré sa svojou krásou a kvalitou preslávili po celom svete. Motocykle značky Norton a hodinky Breitling jasne dokazujú, že ich majiteľ má veľmi vycibrený a osobitý vkus. Obe značky sú inovatívne, majú silné dedičstvo a nie sú tak úplne pre každého.



    Výsledkom spolupráce dvoch ikon je nevšedný model Breitling Premier B01 Chronograph 42 Norton Edition. Ako naznačuje sám názov, púzdro hodín má priemer 42mm, je vyrobené z ušľachtilej oceli a odolné voči vode do 100 metrov. Logo značky Norton je vyryté na ľavej strane púzdra a taktiež je otlačené na zadnej strane hodín, ktorá je priehľadná a poskytuje náhľad na nádherný strojček.



    Ciferník je elegantnej čiernej farby s kontrastnými zlatými indexami a ručičkami a vhodne sa dopĺňa s hnedým remienkom vyrobeným zo surovej kože. Dva subdialy - minútový sčítač chronografu na pozícii 3 a malá sekundová ručička na pozícii 9 sú striebornej farby. Na bielom vnútornom ráme ciferníku je osadená stupnica tachymetra určená na zisťovanie aktuálnej rýchlosti a je označená červeným nápisom TACHYMETER.



    Kaliber 01 v srdci týchto nádherných hodín sa pýši rezervou náťahu až 70 hodín a samozrejme, tak ako je už u hodiniek značky Breitling zvykom Chronometer certifikátom COSC. Aj vďaka obrovskej dôvere, ktorú vkladá spoločnosť Breitling do tohto stroja majú tieto hodiny až 5 ročnú medzinárodnú záruku.



    Naše hodnotenie: Odklon značky Breitling od dobre vyšliapaných a spoľahlivých cestičiek rodiny Schneiderovcov je skutočne markantný. A tieto hodinky sú toho veľkým dôkazom. Zarytí fanúšikovia krídiel budú istotne nespokojne krútiť hlavou a isto mnoho z nich nad modelom ihneď zlomí palicu. Ale my si myslíme, že hodinky sú dostatočne zaujímavé nato, aby si zaslúžili aspoň trocha pozornosti. Rozhodne to nie je Breitling na aký sme boli zvyknutí, ale to neznamená, že hodinky sú zlé. Dostatočne sa v nich zrkadlí hodinárska história i odkaz motocyklovej značky Norton. Sú trocha retro, čo im však vôbec neuberá na kráse. Ak aspoň na chvíľu zahodíte predsudky a obzriete si model s otvorenou mysľou, zistíte, že sa jedná o skutočne zaujímavý prírastok v hodinárskom svete.

    Autor: Ján Franko

  • ako pardon, ale aby sa datum zacal tocit o desatej na hodinkach za x-tisic, tak to je iny zahul :rougefaché::rougefaché: toto mi robili TIMEXy za 70 EUR a isli z domu svinskym krokom:faché2::faché2:

    takze z vykladu si vyberam motorecku.

    Myslim ze to je skor nepozornost pri editovani produktovych fotiek… tie sa pokial viem vacsinou robia so vselijakymi prototypmi a nie plne funkcnymi hodinkami.

  • ako pardon, ale aby sa datum zacal tocit o desatej na hodinkach za x-tisic, tak to je iny zahul :rougefaché::rougefaché: toto mi robili TIMEXy za 70 EUR a isli z domu svinskym krokom:faché2::faché2:

    takze z vykladu si vyberam motorecku.

    Netreba robit unahlene zavery. Myslim, ze to co pise SeikoSan je blizsie k pravde. Niekde sa stala chybka. V konecnom dosledku bejduko vie povedat ako pouzita strojovna preklapa datum.

    je: Prim: cal. 68, CHR. WARD C9 5 Day Small Second: SH21, NOMOS Club Date: DUW 4101

    bolo: Aviator mechanical A-3105-6975647: Poljot 3105, Steinhart Marine Chronometer II arabic: Unitas 6498, STEINHART Military 42, Davosa Ternos Ceramic, Junkers Spitzbergen F13 6110-5: Poljot 3133

  • Inak co mne zacina celkom vadit, a netyka sa to len tychto hodiniek a Breitlingu, su tie nestastne nalepky na priehlade… ako kuva na co to je? Bud dam pekne plne dynko s gravurou alebo nieco plesnem na rotor... ale davat tam nalepku co uplne neguje vyznam priehladu… :hurt1:

Letisko Sliač