• Veľmi reálna vízia ...

    Ono hlavne EU nie je jediny trh pre tie automobilky. Kym si EU dodrbe automobilovy trh a zachrani tak 1% celosvetovych emisii, spalovaky budu veselo dalej predavat do celho ostatneho sveta.

    Na druhej strane, automobilky uz nainvestovali miliardy do prechodu na elektro, takze sami budu chciet navratnost z tejto investicie, takze aby oni sami neotocili a nezacali lobovat za tu elektromobilitu v EU.

    Ja osobne vydim elektro ako nevyhnutnu buducnost a nakoniec tie elektromobily budu aj lepsie ako spalovaky po vsetkych strankach, ale tak rychlo to asi nebude. Najprv musi prist zasadny prelom v technologiach baterii, alebo palivovych clankov.

    Pri sucasnych technologiach baterii su elektromobily ekonomicky nezmysel, a ani ekologicky moc velky zmysel nedavaju.

  • Súhlasím a dodávam ešte jednu zásadnú vec - ak by sa masívne prešlo na elektromobilitu, nebol by dostatok energie v sieti, čo by určite zdvihlo jej cenu, takže lacná elektromobilita je len ilúzia pri jej rozbehu. Muselo by časom pribudnúť zopár jadrových blokov ...

  • Súhlasím a dodávam ešte jednu zásadnú vec - ak by sa masívne prešlo na elektromobilitu, nebol by dostatok energie v sieti, čo by určite zdvihlo jej cenu, takže lacná elektromobilita je len ilúzia pri jej rozbehu. Muselo by časom pribudnúť zopár jadrových blokov ...

    alebo uhoľných elektrární :P :D

    A stitch in time :D

  • Súhlasím a dodávam ešte jednu zásadnú vec - ak by sa masívne prešlo na elektromobilitu, nebol by dostatok energie v sieti, čo by určite zdvihlo jej cenu, takže lacná elektromobilita je len ilúzia pri jej rozbehu. Muselo by časom pribudnúť zopár jadrových blokov ...

    Práveže ani nemuselo, len by sa muselo využívať inteligentné nabíjanie (sofistikovanejšie nabíjanie v čase NT), na čo neviem či je naša sieť pripravená.

    Casio GW-M5610, CW C60 Trident Pro 600 Mk3, Damasko DA34, Monta Skyquest GMT, CW C65 Trident Vintage Mk2, CW C63 Sealander GMT.

  • ale nech elektromobilita je, ale nie za cenu zakazov a prikazov odtrhnutych od reality. nech si najde prirodzenu cestu.

    vie vôbec niekto aký je podiel domácností na SK ktoré majú možnosť teraz, za 3 -5 rokov nabíjať baterkové auto?

    A stitch in time :D

  • 3-5% :D?

    v celom v tom sa strácam. Viem, že ľudia vo vedení EU sa snažia niečo robiť a nehovorím, že všetko je zle :D ale toto sa im nepodarilo. Jediné, čo docielia je to, že v tejto kríze ľudia kupovať autá nebudú, alebo budú kupovať lacné spaľováky alebo staré šunky, a obzvlášť v krajinách, ako je tá naša. Za cenu, za ktorú som ja kupoval auto, teraz kúpim horkoťažko auto o triedu nižšie, príjmy sa mi o toľko nezvýšili a výdavky neúmerne vzrástli. A kúpiť si baterku? Aj keby som na ňu mal, tak kde ju budem kŕmiť, keď v oblasti, kde bývam, býva 20000 ľudí a viem o 2 ( dvoch ) nabíjačkách :?: :!: :evil: :sleeping: :cursing: 8|

    A stitch in time :D

  • už sme tu o tom toho popísali...zlé je že EU sa snaží zachrániť svet, čo je utópia...ekonomicky bohatí ako aj rozvojový svet na to serie...a druhá zásadná vec je že najprv konajú a až potom žačínajú o tom pomaly rozmýšľať...že to nie je až také easy...evolúcia sa nedá robiť násilím, nikam to nevedie..treba vytvoriť podmienky pre elektromobilitu a zároveň (a predovšetkým) nechať ľudom možnosť voľby...verím že to tak nakoniec dopadne :)

    V každom prípade sa nevyhneme nevyhnutnému ;)

  • Dovolim si svoj pohlad:

    Vitam hybridy a PHEV pretoze ak ma moje decko caka pred domom, nechcem mu smrdiet pod nosom a prepnem na EV, a aj ked cuvam do garaze tiez to nechcem dychat. 300.000 ludi rocne vraj zomiera na vyfuky... Ked som prisiel po 89 do Augsburgu, tak som skoro odpadol, tiche ciste nesmradlave ulice, citil som vanilku z cukrarne, u nas vtedy sedive ulice od prachu a smogu a V3Sky.

    Ak by EU neprikazala, automobilky sa nikdy nerozhybu az do predposlednej kvapky fosilii.

    Veda nejde vzdy tazkopadne linearne ale niekedy aj skokmi, exponencialne, aj ked sa mi to nejako stale nezda, takze sa mozno prekvapime, ked pridu nove baterky na 1200 km (realne 800km mi staci) a nabijanie za polhodku, ako nas v novembri 2022 prekvapila OpenAI alebo pred rokmi VR (aj ked teda ...). Este dalsich 15 rokov tu budu jazdit veselo aj naftaky, takze atak na nabijacky a siet bude postupny, tiez si ale neviem predstavit nabijanie pred panelakmi, vsade stojanceky, ale preco nie? A v meste ticho a cisto.

    Takze ja som za prechod na hybridy, paci sa mi vodik, neverim zatial baterkam ale robia na tom, uz nie sme v stredoveku a komunizme, veda ma v niektorych krajinach podporu, u nas zatial nie.

  • no ja to poviem tak :P urobiť zadosťučinenie blbým predpisom všelijakými pseudobaterkami - hybrid, plugin a nevím ešte čo, je len ťahanie peňazí od zákazníkov za baterečku a elektromotorček. A za tie love ten smrad pri tom cúvaní na moje parkovacie miesto pred panelákom budem kľudne dýchať 8o a inak, v mieste môjho bydliska je kopu zelene a čistý vzduch :thumbup: A čo sa týka stojančekov :?: Sídliská sa boria s parkovacími problémami a nie s nedostatkom stojančekov :D Snílkovia, snívajte ďalej. A inak, kurňa, všetko sa drbe, už ani ten benzín tak fajn nesmrdí ako kedysi =O <X

    A stitch in time :D

  • 8513443_1200x.jpg?rev=4

    nabitie vysokonapäťového akumulátor z 10% na 80% kapacity za 18 minút,

    dojazd podľa WLTP je na jedno nabitie až do 614 km,

    jeho cena začína na 46 490 eurách.

    Tak toto este nie je ideal, ale uz sa mojich 800km blizi.

    OK, dajme radsej tu Monicu Bellucci, vzdavam to s vami :)

  • pri vsetkej ucte ku kolegom.

    videli ste uz bane na vzacne kovy v Afrike? videli ste v akych podmienkach tam pracuju deti :?: opakujem deti :?:

    drancuju sa pralesy v Azii, lebo sa tam robia plantaze paliem, lebo olej je hyper-mega-eko-bio zlozka do paliva. najdite si spor EU vs Indonezia.

    ten Augsburg bol cisty aj predtym. v ´89 ziadne este hybridy neboli.

    sucasne motory su na takej urovni, ze je to prakticky nepodstatne. ekologicka politika EU je asi taka, ze mne to nebude smrdiet pod nosom, ale moze to smrdiet 4-nasobne pod nosom v Azii alebo Afrike, vid odstavene SLOVALCO. to, ze sa povezieme vsetci, tak to sudruhov nejako netrapi. v Irsku idu zabijat dobytok a budu hospodarom budu davat odskodne.

    ekospasitelia na ekomiting doleteli lietadlami, aby si nesmrdeli v kajutach, tak pekne kazdy vo vlastnom. lietadla potom isli odparkovat na Cyprus, lietadla leteli prazdne tam aj s5.

    najvyssia EUsudruzka slachticna letela z Viedne do Blavy :!: lebo jej poradili, ze to bude rychlejsie.

    pozoruhodne je, ze tieto represalie sa netykaju sukromnych jacht a sukromnych tryskacov, to je dalsia nepodstatna vec. ticho bolo a je o tom, ze je enormny narast sukromnych letov na kratke vzdialenosti.

    9 najvacsich zaoceanskych nakladnych lodi vyda viac splodin ako vsetky auta na svete. vdaka globalizacii, za kazdy prd taha cez pol sveta, lebo tam sa vyrobi lacnejsie. stavaju sa stale vacsie a vacsie vyletne lode, ktore plasia ryby a zas***ju vzduch.

  • nabitie vysokonapäťového akumulátor z 10% na 80% kapacity za 18 minút,

    dojazd podľa WLTP je na jedno nabitie až do 614 km,

    jeho cena začína na 46 490 eurách.

    Tak toto este nie je ideal, ale uz sa mojich 800km blizi.

    OK, dajme radsej tu Monicu Bellucci, vzdavam to s vami :)

    Videl som recenziu ale takú nabíjačku doma mať nebudeš 😜

    A stitch in time :D

  • Tvoje nadsenie a nazor ti nikto neberie ;)..debata je to plodna :) len sa zda, ze vacsi uspech by si s tym mal v EU parlamente ^^

  • Roman, neuvažoval si o kandidatúre do europarlamentu? Môj hlas už máš ;) Inak s tými loďami máš pravdu, je to až zarážajúce. Toto si treba uvedomiť ako prvé, potom riešiť ostatné menej podstatné veci.

  • No ved toto! EU robi 8% globalnych CO2 emisii. Z toho je 25% transport, z coho je 60% osobnych aut. Suma sumarum:

    0.08 x 0.25 x 0.6 = 0.012 t.j. 1.2% 1.2%! svetovych emisii, takze co tu riesime??? To nikto v Bruseli nepocul o pravidle 80/20? (zdroje: europa.eu, ourworldindata.org)

    Suhlasim aj s Pumpava , riesit lokalne emisie ma tiez zmysel, su regiony ci mesta v EU, kde je to lokalne znecisetnie vzduchu fakt vazne. Tu hybridy aj EV zmysel maju. Ale klucove slovo je tu LOKALNE, takze aj riesit by si to mal kazdy lokalne, napr. ako Londyn ci niektore nemecke mesta, pokial sa nemylim, zakazom, resp. spoplatnenim vjazdu do centier spalovakom. Mna napr. viac obtazuje sused, ked si cez zimu kuri v krbe, ako auta na ulici (viem vsak velky prd o tom co viac skodi zdraviu ci globalnej klimatickej situacii, ale smrdi viac ten komin ^^ ). Ono tie moderne motory su dnes uplne inde ako za cias vetriesok. Zas ich je radovo viac.. :/

  • Dovolim si svoj pohlad:

    Ak by EU neprikazala, automobilky sa nikdy nerozhybu az do predposlednej kvapky fosilii.

    Nemyslim, sprisnovanie emisnych noriem prinieslo zasadne znizenie emisii, ale uplny zakaz alebo aj Euro7 je uz nezmysel. Aj pokrok smerom k EV tu bol davno: Toyota Prius r. 1997, vodikove BMW r. 2000, BMW i3 r. 2013... Automobilky fungujuce v konkurencnom prostredi sa snazia vyvijat nove technologie a vyrobit lepsie auta ako konkurencia. Keby EV technologie boli lepsie ako spalovaky, automobilky ich uz davno vyrabaju a ludia kupuju.

    Veda nejde vzdy tazkopadne linearne ale niekedy aj skokmi, exponencialne, aj ked sa mi to nejako stale nezda, takze sa mozno prekvapime, ked pridu nove baterky na 1200 km (realne 800km mi staci) a nabijanie za polhodku, ako nas v novembri 2022 prekvapila OpenAI alebo pred rokmi VR (aj ked teda ...). Este dalsich 15 rokov tu budu jazdit veselo aj naftaky, takze atak na nabijacky a siet bude postupny, tiez si ale neviem predstavit nabijanie pred panelakmi, vsade stojanceky, ale preco nie? A v meste ticho a cisto.

    Suhlas. Cakam na ten prelomovy moment v technologiach baterii ci palivovych clankov :) . A nejde az tak o ten dojazd, ako halvne o cenu a hmotnost. Aj ked ta hmotnost je vlastne dojazd.

    Ja vidim celkom jednoduche riesenie: zdanit VSETKY emisie rovnako, resp. "vypustacov" emisii, ci uz su to elektrarne, auta, lode, fabriky, domacnosti,.. Za kazdy 1g CO2 do vzduchu XY penazi. A vybrate peniaze pouzit na opacnu dan, resp. dotaciu na projekty znizujuc CO2. Zachranu pralesov, vysadbu zelemne, cistenie oceanov,... A volny trh si to uz uprace. Len neviem, ci je to technicky a politicky reailizovatelne.