• Ono by to technicky aj šlo, ale bol by to zlý nápad po všetkých stránkach a hlavne majú spočítané, že počet valcov motora už dnes zaujíma len mizivé % ľudí (to platí aj pri trojvacloch), napríklad oproti BMW majú iné výhody, vďaka ktorým sa im darí na kľúčových trhoch, z marketingového hľadiska bolo od nich dobré rozhodnutie zamerať sa na iné vlastnosti a pozerať viac do budúcnosti.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    18:20 , ja by som tomu vyčítal že tu neni 6-valec. To mizivé percento nieje až tak mizivé ako by si myslel, velice mizivé % majiteľov 6 a viac valcov prejde na 4 nech boh chraň na 3 hrnce, to je skor vylúčené

  • To % je mizivé a nie je to môj názor. Ja totiž v rámci mojej práce analyzujem tony dát z automobilového priemyslu zo všetkých trhov, rôznymi štatistickými metódami, hlavne lineárnou regresiou (ANOVA atď...) a jednoznačný záver je, že počet valcov nie je signifikantným faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe auta (na štandardnej hladine významnosti 0,05 čo je 95%).

    Toto zaujíma iba petrolheadov, ktorých je v skutočnosti mizivé %. Štatisticky omnoho dôležitejšie je napríklad či sa auto páči partnerke kupujúceho, do akej miery je auto schopné reprezentovať majetok majiteľa (ako draho pôsobí), značka atď... keď už ľudí zaujíma niečo o motore, je to zdvihový objem, pričom im obvykle stačí dvojliter, alebo ich zaujíma výkon v konských silách. Napríklad ani točivý moment ľudí nezaujíma, drvivá väčšina nevie, čo to je.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • To sa teda nebudem hádať keď si v tom doma, kľúčové trhy ako si to pomenoval je pravdepodobne aj Nemecko. V Bavorsku som min. týždeň do mesiaca , som veľký fanúšik BMW už roky rokúce a ubezpečujem ťa že 6 valcových bavorov , myslím tým nových do povedzme 3-4 roky je minimálne polovica zo všetkých ktoré mám možnosť vidieť. Ak máš na mysli kľúčový trh čínu či iné vzdialené miesto tejto planety to je pre mna bezpredmetné, žijem chvala bohu v Europe. Takže štatistiky ja nepozerám pozerám reálne okolo seba.

    T<ým nechcem nijako dotknúť spomínaného Volva, je to bezpochyby skvelé auto a isto by som ho privítal doma v garáži , ibaže ak ho chceš reálne kúpiť nemáš na výber motorizácie, čo je za mňa obrovské -. Netvrdím že ten motor je zlý, no u Bavorskej konkurencie máš na výber. Ak sa uspokojíš so 4 valcom máš ho mať, chceš 6 je tvoj. U mňa je motor v aute jeden z rozhodujúcich faktorov prečo práve toto auto, či sú sedačky prešívané čiernou alebo oranžovou mi je šuma fuk. Ja chcem v aute kúrenie, klímu a motor. Už sa u nás doma ako aj v rodine vystriedalo tých áut požehnane a za mňa radový 6 valec je top.

    Ber to ako iba môj subjektívny názor, nechcem tým prilievať olej do ohňa . Mier:amen:

  • Veľmi zaujímavá téma, odporúčam knihu Thinking, fast and slow od Daniela Kahnemana, v ktorej je vysvetlené, ako percepcia klame človeka a prečo je štatistika potrebná pre pravdivé poznanie sveta okolo nás.

    Väčšinu predajov BMW tvoria sedany s dvojlitrovým motorom, ktoré kupujú firmy po desiatkach to ich flotíl. Môžem sa pozrieť do štatistík, koľko predaných BMW má 6 a viac valce, ale naopak ja teba ubezpečujem, že je to menej ako 25%, podľa mobile.de je to 26%, ale v novšom datasete by to určite bolo menej. A keď už ľudia tie 6 valce kupujú je to kvôli výkonu, nie počtu valcov, ak to má 320 koní ako Volvo T6, ľuďom je štatisticky jedno, či je to 4 alebo 6 valec.

    Čína môže byť bezpredmetná pre teba, ale určite nie je pre výrobcov a investorov (ktorých napríklad zastupujem aj ja), pre tých je naopak dnes už bezvýznamné hocijaké iné ako globálne hľadisko a preto sa na základe dát, ktoré skúmam aj ja Volvo rozhodlo nemontovať 6 valce a ostatní montovať 3 valce.

    Tvoj názor je úplne v poriadku, akurát sa rozhoduješ podľa iných kritérií ako štatisticky bežný zákazník.

    Ja som naopak BMW hejter, nikdy by som si BMW nekúpil už len kvôli tomu imidžu a aj interiéry na mňa pôsobia minimálne o jednu triedu nižšie v porovnaní s konkurenciou, aj keď uznávam niektoré ich kvality. Našťastie si obidvaja máme z čoho vybrať :)

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • Neberiem ti názor a štatistiky, je to docela možné zabudol som totiž na radu 1 tam je 6 valec skor výnimka, ten prepadák 2 tourer, tam ani neviem čo montuju to auto ma nezaujíma iba preto že je to predohrab a to už nema s bmw nič spoločné a rad 3 tam je to isto v prospech 4 valca , mna zaujímajú skôr 5er . Pozri takto polopate, Nebudem si kupovať auto podla štatistík, to je choré. To by sme sa tu všetci vozili na Golfoch a Toyotach. Možno je štatisticky najviac pekných žien blond ale ja takú nemám. Štatisticky bolo pred volbami jasné že vyhrá smer, no ja som ich nevolil. Štatisticky je aj SK ekonomický tiger Europy, myslím okolo 9% nezamestnaných, skutočnosť je trochu iná Toľko k štatistikam

    K výkonu, áno aj 4 valce majú cez 200PS to neberiem , s jedným či dvomi turbami ako v prípade toho Volva. Ja som za atmosféru bez turbíny, mne ten motor sedí a basta. Ako som bol spomínal vyššie ten motor je návykový, úžasný zvuk, ja nepotrebujem rádio. Každý máme svoje.

    Interiér - mne vyhovuje BMW je jednoduchý , žiadna ciganska kolotočarina . Kolega má jednu nemenovanú značku nie príliš lacného auta ( zámerne neuvediem značku aby som niekoho neurazil ), 2014 a ten interier je pre mna hrúza , lacný plast, monitor , navigácia, katastrofalne komplikovane menu, nepodarena činska kopia tamagoči. Nové je cenou porovnatelné s BMW 5er. Čo absolutne vylučujem u mňa doma sú francúzske auta. Pred xy rokmi som jedno mal a ďakujem, neprosím, ani zadarmo. A korejca, to si moja segra v rámci celoslovenského oblbu tzv.šrotovné kúpila Kiu Sportage ja sa v korejcoch moc nevyznam, ale tuším II. vycalovala skoro 27 litrov a čo tá mala patalii s tým autom to som nezažil.

    Netvrdím že BMW je top a naj, nemal som totižto Mercedes, ani nikomu túto značku nechcem nanútiť, iba som uviedol že ti dajú na výber, čo je +

  • Asi sme sa zle pochopili, ja ti v žiadnom prípade nehovorím, podľa čoho sa máš rozhodovať, je mi úplne jedno, kto má aké auto (okrem vplyvov na životné prostredie), osobne ma už autá celkovo zaujímajú minimálne, išlo o to, akú časť ľudí zaujíma počet valcov motora a odpoveď je stále, že zanedbateľnú a preto niektorí výrobcovia tobia to, čo robia, nič viac, nič menej :super:

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • zaujimava debata, posledne 4 mesiace rozjimam nad Mustangom GT, samozrejme jedine 5.0L 8valec, ziadny ecoboost do toho nechcem. Ak to predsa len dam, tak si ten objem uzijem. Som nejak zaseknuty vo Fordoch od 2010 ;) to uz by bol 4ty.

  • Mustang je už iná liga, na pobavenie , víkendovka na parádu. Ako druhé auto super. Priame porovnanie s M.

    Kiež by som si takéto potešenie mohol dovoliť.

    Ecoboost:nono:

    Držím palec nech sa podarí

  • dik. budem musiet predat manzelkine prditko, na ktorom vobec nejazdi a v podstate som jej ho v 2013 kupoval uplne zbytocne, samozrejme nove a vo fullke :( ...cim si uvolnim 1 miesto v garazi. Ten Mustang je totiz parkoviskove auto, cca 8mesiacov z roka stoji na mieste zvycajne.

  • Ale keď si on kúpi 5L V8 so spotrebou 15 litrov na 100km a ja elektromobil so spotrebou 0,0,000 ako by povedal istý dôchodca z Prešova, nabíjaný čisto solárne, tak vykompenzujem aspoň tú polovicu jeho vplyvov na ŽP a preto je potrebné aby bolo čo najviac ľudí ochotných kompenzovať to, kým im to nemôžeme zakázať. Tých pár športových áut, ktoré si kupujú ľudia pre radosť je ale minimálny problém oproti miliónom áut, ktorými ľudia dochádzajú každý deň.

    už aj celkom reálne zožínam uvažovať nad tým e-Golfom, keďže Tesla je v nedohľadne.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • elektrika je mimo mna, asi generation gap, chcem proste auto. krabicu co mam na vozenie deti si samozrejme necham a zrejme bude treba kupit o cca 3-4r este vacsi.Ten mustang by zaplnil miesto po nepouzivanom manzelkinom aute. Aj som myslienku nan zahodil, ale kamos si teraz kupil nove GTR tak ma to zas nastartovalo, ved Mustang je v podstate len za polovicu ;)

  • Nj, akurát na ten generation gap budú doplácať nasledujúce generations, ja mám teraz 22, verím, že moja generácia ešte bude v pohode, ale tá ďalšia si už nebude môcť povedať, že chcú proste auto, lebo sa tu udusia alebo prípadne utopia. V podstate by som mal byť prvý, komu to bude jedno, ale z nejakého dôvodu stále verím, že má zmysel trochu sa obetovať pre tých, ktorí prídu po mne.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • ja by som to neriesil zakazmi, ale napr. zvysenim spotrebnej dane za benzin. je sice uz teraz vysoka, ale zjavne to nema ziadny efekt z hladiska jej nepriamej regulacnej funkcie, kedze ludia jazdia stale viac, aj vozov je stale viac. zaujimalo by ma ako by to vyzeralo na uliciach pri cene napr. 4Eur/Liter.

    mne by sa ta situacia pacila, ale negativna implikacia by bola pokles konkurencieschopnosti danej ekonomiky ako celku, co by asi nebolo dobre.

    ohladom tych elektrickych aut som niekde cital ze su vysoko zdanene niekde v azii, lebo ich vyroba, ci vyroba elektrickej energie pouzivanej na pohon tychto aut mimoriadne zatazuje zivotne prostredie, vraj mnohonasobne viac ako tazba a rafinacia ropy ci distribucia pohonnych hmot. Ak by vsetky vozy, ci polovica alebo aspon par desiatok percent z celku jazdilo len na elektrinu bolo by to nasobne viac zatazujuce na zivotne prostredie ako pri terajsom stave. Aj ma to sokovalo ked som to cital. Tipujem ze moje decka uz nebudu chciet nic ine nez elektriku, to ale este potrva.

  • To čo si čítal je blbosť, to bol konkrétne jeden prípad kedy vyrubili niekde v Malajzii strašnú daň na Teslu, lebo podivným výpočtom prišli k tomu, že keby teoreticky vyrábali elektriku spaľovaním dreva z pralesov, bolo by to horšie ako benzín a všetci petrolheadi sa toho hneď chytili. To ako ekologické sú elektromobily záleží od toho, ako sa nabíjajú, ja som už teraz prípravný na 100% nabíjanie zo solárnych zdrojov, takže u mňa to nie je problém, ak by sa tie elektromobily mali nabíjať elektrinou z tepelných elektrární, to by skutočne nebolo riešenie.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • som rad ze je to blbost, zacinal som uz mat kognitivnu dizonanciu ze uz ani ta elektrika nie je co byvala. vdaka za vysvetlenie toho vzorca ;) Moj nazor je ten ze aktualna situacia s kapacitou a dlzkou nabijania baterii na tieto auta je hlavna brzda celej technologie. Toto sa vyriesi len nejakym vynalezom. Ja som zas pripraveny platit vyssiu dan za pohonne hmoty, to je demokraticke nemyslis ? kazdeho sa to tyka rovnako a konecne by mestski hipsterkovia dosiahli presadnutie ludi na bicykle ..ha-ha.

  • Nie, skutočne si ani omylom nemyslím, že je demokratickejšie platiť oligarchom viac daní za benzín a ospravedlňovať tým úplne nepotrebné poškodzovanie životného prostredia, lebo "chceš proste auto". A hlavne by to bolo maximálne neúčinné, lebo tu ľudia radšej pokapú od hladu ako by mali prestať jazdiť na kompenzačných SUV, ktorými je na Slovensku vyslovene nutné prezentovať svoje spoločenské postavenie (aj keď je drvivá väčšina kúpená na lízing).

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches