Perrelet First Class Double Rotor Skeleton - Double Rotor 20th Anniversary Model

  • Perrelet First Class Double Rotor Skeleton - Double Rotor 20th Anniversary Model


    Píše sa rok 1995 a značka Perrelet predstavuje - na počesť Abraháma-Louise PERRELET, ktorý v roku 1777 vymyslel prvý automatický strojček - svoj prvý Double Rotor P-181, ktorému predchádzalo viac ako päť rokov výskumu a vývoja. Z technického hľadiska to bol v určitom smere prielom moderného mechanického hodinárstva, pretože strojček čerpá svoju hnaciu energiu hneď z dvoch synchronizovane sa otáčajúcich rotorov. Táto konštrukcia zaisťuje stabilnejšie a rýchlejšie dodávanie energie, k tomu prispieva aj hodnota počtu kameňov 26, ktoré poskytujú cennú náhradu za guličkové ložiská, pretože značne znižujú trenie. Ale táto konštrukcia sa prejavila aj v estetickej úrovni, keďže umiestnenie jedného z rotorov nám umožňuje sledovať, ako sa pri každom pohybe zápästí otáča okolo svojej osi. Tento patentovaný vynález predstavuje symbolickú ikonu značky a prispieva k upevneniu jej pozície v rámci medzinárodného uznania.

    A teraz už k vlastnému modelu, ktorý vychádza v exkluzívnej limitovanej sérii pri príležitosti 20. výročia vynálezu dvojitého rotora. Vďaka tomu, že sa jedná o skeleton, môžeme pozorovať ako celý systém funguje. Značka v ňom zúročila celých dvadsať rokov svojej práce.

    V hodinkách pracuje in-house strojček P-481, puzdro má rozmery 42.50 / 10.70 mm a je vyrobené v dvoch verziách: oceľové, alebo z ružového zlata, WR 50m


  • Rotor v predu ? Paráda. Som na mobile tak mi to nejde dat, ale klaniam sa :)

  • Rotor navrchu majú aj iné značky, skôr patrí poklona tomu, že sú dva nad sebou a synchronizované.
    Dámsky model majú s touto komplikáciou veľmi pekný

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Je to fakt pekná fičúrka...

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    • Official Post

    Tak to som pozadu, toto je zatiaľ asi prvý model ktorý registrujem s rotorom v tejto podobe. Ak nerátam iné modely tejto značky.

    • Official Post

    Ak by sa dalo ten rozdiel nejak v skratke popísať, tak by si mohol. :) Lebo asi patrím medzi tých čo si to pletú.

  • Zas nejsem takovej fachman, ale původně přišel Perrelet s dvojitym rotorem, jehož horní část vidíme na číselníku, postupně se k tomuto řešení přidalo řešení turbíny, která je volněji uchycená a má na několika koncích lopatek mikrozávažíčko udávající jí rotaci, práci horní části turbíny vidíme celou a je většinou nějak tématicky laděná. Jednou věcí si nejsem jist, jestli horní část turbíny stále ještě plní i funkci párového dodavatele energie strojku, nebo byla podřízena čistě vizuálnímu efektu. Předpokládám, že jestliže vychází z původního Double Rotoru, zachovali i její funkci.

    turbína

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    původní dvojitý rotor

    Video už sem dal kolega Mapo

    Time is Life. Je to dar i prokletí. Instagram daemonultimate1

    • Official Post

    Dik Honzo. Myslím že už v tom mám jasnejšie. :)

  • domnievam sa - a to zdoraznujem, pretoze isty si nie som ani nahodou, takze sa domnievam ze "turbina" plni esteticku funkciu. co ma napadlo prve pri systeme dvojitého rotoru bolo ci rotory pracuju synchronne a teda su konstrukcne vzajomne "fixovane" alebo su zavesene nezavisle a kazdy dodava energiu autonomne. efektivita takéhoto riesenia by vzhladom k este komplikovanejsiemu prevedeniu ako je double rotor nemala nejaky realny prinos. samozrejme dalej v texte to je popisane takze je zrejme ze oba rotory funguju v principe ako jediny rotor. zasnem nad technickou inováciou a samotnym napadom umiestnit strojcek medzi dva rotory. je to mimoriadne unikatne uz ako samotna idea, o genialite konstrukcneho riesenia uz ani nema zmysel polemizovat. udivuje ma ze sa najdu ludia ktori su schopny posuvat hranice jemnej mechaniky stale dalej az k hraniciam geniality. preco taky zdlhavy uvod? prave koli tomu co som napisal ze ma napadlo ako prve - nezavisle zavesenie oboch súosých rotorov. kedze si myslim ze by bolo pri prevedeni "double rotor" asi technicky narocne dodavat pruzine energiu z dvoch autonomne sa pohybujucich a tym padom nesynchronne pracujúcich rotorov (i ked existuju strojceky s dvoma nezavislymi rotormi, vsak?) tak si myslim ze "turbinka" sa otaca ciste len koli efektu. musela by byt totiz voci zadnemu rotoru nezavisla a to je uz myslim asi konstrukcne trosku prekomplikovane aj pri takej frajerine aku je schopny Perrelet vyvinut.

  • tak len pre tych ktori to vôbec citaju :) MYLIL SOM SA. nebral som totiz do uvahy jeden dolezity aspekt na ktory som zabudol. vyzera to totiz cele tak ze turbina moze fungovat ako druhy rotor, a aj tak funguje. ide ciste len o dizajnovu a esteticku upravu. rozdiel spociva akurat v tom ze nevyzera ako klasicky rotor na aky sme zvyknuti, ale ma tvar turbiny s lopatkami. a nakolko je turbinka vlastne druhy rotor, konstrukcne ani funkcne sa nic nemeni. nezavisle zavesenie nie je potrebne, turbinka je jednoducho spriahnutá so zadným rotorom a oba sa otacaju synchronne. koli nazornosti pripajam odkaz na video, zdroj YouTube, Perrelet Watches. i ked nejde o model Turbine Watch, na videu je pekne vidiet princip na akom si myslim pracuje aj spominany model Turbine. technicky ide len o inu konstrukciu rotora a upravene rozlozenie hmotnosti resp. vyvazenia. zrejme podobny princip ako Swatch Sistem51.

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

  • Díky za potvrzení toho co jsem se pouze domníval a to toho, že nejsou blázni, aby z perfektního nápadu dvojího rotoru udělali jen Matějskou pouť. Nejsou.

    Time is Life. Je to dar i prokletí. Instagram daemonultimate1

  • az potom co som sa dopracoval k nejakej domnienke, dopisal a odoslal svoj druhy príspevok tak som si vsimol ze na spodku stranky v sekcii "podobne vlakna" je @bejduko - vo vlakno "Perrelet Peripheral double rotor" a v nom uz je video ktore som pouzil vo svojom vlakne aj ja. zaroven je v Bejdukovom vlakne popisany aj system periférneho rotora takze keby som si to bol vsimol skor mohol som sa dopracovat k vysledku jednoduchsie :) ale aspon som mal chvilu o com rozmyslat. o to viac ma udivuje genialnost tohto patentu. vzdavam hold inzinierom z Perrelet. kazdopadne si myslim ze rotujuca turbinka, akokolvek moze v niekom evokovat tociaci sa terc na strelnici v maringotke, ma od Matějskej pouťe daleko :)