Príspevky od DIO

    Ešte aj s ŠPZ.... dobreeee ;) .


    Já chci taky, ale MONDEO (keď už striedam tretie za sebou a spokojnosť zatiaľ maximálna, aj stým, že tých 50000 km/rok nie je málo...)

    Ivanhoe34

    Vďaka za upresnenie (nebol som si istý o aký model ide, pravdu povediac, keby na zadnom krídle nebolo napísané "BUGATTI" ani by som nevedel o čo ide). Bolo to na diaľnici M1 smerom na Győr pri Tatabányi. Keď som ich zbadal (pred ním bol ešte Ferrari) tak vychádzali z čerpačky ÖMV. Dlho-dlho išli predo mnou v pomerne hustej premávke, tak to bolo aj počuť.


    S ŠPZ to bolo tak, že nebol som si schopný zaradiť, hoci som si doteraz myslel, že pomerne dobre poznám aj také vychytané ŠPZ, ktoré s obľubou používajú "offshore" rytieri (Andora, atď.), ale toto som nedokázal zaradiť nikde....

    Pepe, toto vlákno je naozaj výborné.


    (len mi chýba jú tie dve babizne na bicykloch - určite si pamätáš na tú fotečku - odvtedy to hľadám na webe ;) )

    Tak ja dnes takto.... (VW chrobáčik z roku 1961 v prekrásnom stave bez jediného škrabanca)


    A na dialnici: Bugatti Veyron - nepatrí sa to, ale musel som odfotiť, mám ho aj na kamere. Ale ako som sa popozeral okolo seba, nebol som jediný. Chlapík na Dacii Duster ma predbiehal z prava (musel som aj trošilinku pribzdiť), vedľa neho slečinka s mobilom v ruke a točili/fotili to Bugatti...napriek tomu, že sa silou pretlačil predo mňa ešte sa aj poďakoval...

    Čo sa týka hrúbky (výšky) púzdra, tak tých 12,3mm je veľmi sympatické číslo.


    OCEAN STAR 600 sú krásne, bombové, COSC, atď, ale čo mi tam trošilinku vadí je 14,6mm hrúbka púzdra.

    :D :D Kde vy na toto všetko chodíte... :D :D


    Inak aj ja mám jeden zaukímavý príbeh:

    Muž záletnej babizne z nemenovanej dedinky u nás to už nezvládol a vyhodil ju (klasika: vedela to celá dedina, len muž sa o tom dozvedel ako posledný). Nerozviedli sa, len plánovali.


    Babizňa sa dala do kopy s frajerom. Ále čo sa stalo, no občas sa zastavil aj u bývalého muža. To sa zase nepáčilo frajerovi a v jeden deň celá ulica počúvala toto (frajer pred domom manžela): "Ty,..... podviedla si ma s manželom!!!" :)

    Ono to s hodinkami je tak, ako to už tu niekto múdro napísal: prevažnú väčšinu okolo teba vôbec, ale VôBEC nezaujíma, čo máš na zápästí za hodinky......


    Inak tie tvoje skeletony sú zaujímavé, a nie je to žiadna "biedna" kolekcia, ako si to písal.

    watchesfan

    K 2. fotke z hora: žeby plošina pre anténnu kabínu K-1V zo zostavy RPC bola ešte v takomto "dobrom" stave, paráda..... No bude to asi aj tým, že verejnosť tam oficiálne nepúšťajú...

    Určite ste mali peknú a zaujímavú prechádzku. Tieto zodolnenými objektmi prešpikované palebné postavenia udivovali aj nás, ktorí sme sa v dobe aktívnej prevádzky pohybovali denno-denne okolo nich.

    V súčasnosti som zdesený z toho, že generácia, ktorá nezažila ani povinnú vojenskú službu, aké bludy, nezmysli a to s akou istotou dokáže popísať o týchto objektov po internete. A keď sa ich zdvorilo snažíš poopraviť, tak sa ťa snažia zrovnať so zemou....


    Vidím, že ste mali aj dobré počasie...

    watchesfan

    Ak by si nepoznal mimulosť bývalej protilietadlovej raketoves skupiny so systémom S-200VE tak ti rád poskytnem niekoľko základnývh informcií. Vybudovanie objektu sa začalozačiatkom 80. rokoch minulého storočia (ako ťažko sa to píše :) ) kedy bolo rozhodnuté o rozšírenie 71. protilietadlovej raketovej brigády (plrb) (Praha, VÚ2516) o komplex ďalekého dosahu S-200VE.


    Objekt bol dobudovaný v roku 1985, a v tom, alebo v nasledujúcom roku - vtedy už z časti dodaná - technika "skupiny S-200" bola zasadená do PoSy (pohotovostného systému). Medzitým samozrejme školenie vybraného personálu v Gatčine v Rusku (zachoval sa u mne aj zošit z preškolenia (z 07/1985) - vtedy ešte so stupňom ochrany "PT" = prísne tajné ;) ).

    Protilietadlová raketová skupina (plrs) S-200 v štruktúre 71.plrb dostala číslovanie: 17., 18. a 19. plrs Dobříš (VÚ5180). Na Dobříši bol vybudovaný objekt pre tri cieľové kanály, tzn. 3ks S-200 s navádzacím rádiolokátorom RPC (Rádiolokátor Podsvétky Celej). Vo vtedajšej ČSSR bolo dodaných celkovo 5 cieľových kanálov systému S-200VE (objekt Dobříš 3ks, a v roku 1989 dostala 76.plrb Brno 2ks - 9. a 10. plrs Rosice).


    Technika na Dobříši bola vyradená z PoSy v roku 1994 a v tichosti zrušená. Objekt sa teda využíval s pvodným účelom 9 (!!!) rokov, čo v prípade šystémov PVOS (protivzdušnej obrany štátu) je strašidelne málo (borci v Rosicích pri Brne dopadli ešte horšie 1989-1997).


    Zodolnených "mierových palebných postavení" pre palebné protiliedadlové systémy PVOS bolo v okolí Prahy vybudovaných takmer 20. Prvé sa začali budovať v roku 1960 kedy boli dodávané prvé komplexy SA-75 Dvina k vtedajšej ešte 71. protilétadlové dělostřelecké divize a začalo sa prezbrojovanie na protilietadlovú raketovú techniku.


    Niektoré palposty sú už zrovnané so zemou, no na niektorých miestach by si ešte našiel nejaké náznaky bývalých objektov.


    Len pre zaujímavosť: objekty pre systém pritiliedadlovej raketovej obrany tvorili aj na Slovensku najrozsiahlejšie zoskupenie v rámci armády čo sa týka počtu objektov ale aj personálu.......