Čaute maniaci, dnes by som Vám rád predstavil moje druhé hodinky. Chrobáka do hlavy som dostal v deň, keď som na seba nahodil oblek a zistil, že si nemám čo obliecť na zápästie. A keďže vybrať sa niekde bez hodiniek je pre mňa už teraz to isté ako ísť niekde bez jednej ponožky, musel som konať. Tak som začal silno dumať, hľadať, dumať a zase hľadať až som si uvedomil, že klasické oblekovky sú pre mňa moc fádne a celkovo nejaký ortodoxný bontón mám vysoko na háku. Čiže som potreboval decentné hodinky so štipkou extravagancie, tak prečo nie skeletony? Bohužiaľ v tlačiarni na peniaze sa mi minul toner a so štátnou správou nemám žiadne obchodné styky, tak som musel nájsť hodinky ktoré nebudem ľutovať v rámci svojho rozpočtu. Nakoniec som to pravé orechové našiel v HAMILTON american classic Railroad Skeleton AUTO.
Značka HAMILTON má staré americké korene z roku 1892 a o 20 rokov neskôr vyrobila prvú sériu vreckových hodiniek pre železničiarov v USA. Ako išiel čas, tak v 70-tych rokoch postupne začala firma presúvať výrobu do Švajcu, až kým v 2003 tam nepresunula aj sídlo. To len v krátkosti menšie historické okienko, ak by niekoho zaujímalo prečo sa na amerických hodinkách objavilo slovné spojenie SWISS MADE.
S priemerom oceľového 316L púzdra 42mm, s hrúbkou 11,5mm a s lug to lug 49mm tieto hodinky rozmerovo nevybočujú z bežného radu (hoci také 1-2mm navyše čo sa týka priemeru, by sa mi na ruke možno páčilo viac). Ale čo určite stojí za zmienku je použitý kaliber, ktorý HAMILTON označuje H-10-S. Ak tušíte že nejde o in-house, tak tušíte samozrejme správne, ale ak si myslíte, že jediná zmena bola vyleštiť nejaký strojček od ETA a potom na to capnúť rotor s vlastným logom, tak to už úplne pravda nie je. Základ tvorí ETA 2824-2, ktorá bola vytunená z 23 na 25 kameňov, s finálnou rezervou 80 hodín na plné natiahnutie, čo je podľa môjho názoru pekný upgrade i keď som sa dočítal, že 2824-2 je pôvodne robená na takúto rezervu. Tak isto sa mi páči, že jednotlivé komponenty tohoto ústrojenstva spracovali v rôznych povrchových úpravách, čo v človeku zanechá príjemný dojem z komplikovanosti výroby mechanických hodiniek. Dátumovku by ste pochopiteľne hľadali márne, keďže by prekryla podstatnú časť tohoto kalibru. Taktiež je v skutku zaujímavý pohľad pri ručnom naťahovaní, ako sa Vám pred očami každým pohybom korunky začne sťahovať pero uložené pri 5-tej hodine. Pri meraní som sa dostal 9s/deň do plusu, čo je síce v norme, no od radosti som veru neskákal.
O ciferníku sa toho veľa povedať nedá, keďže ho vlastne z väčšej časti tvorí strojček, no strieborné indexy po obvode budia vo mne dojem nejakej mäsožravej rastliny alebo votrelca, ktorý chce zožrať srdce týchto hodiniek. (trávu nefajčím a ani žiadne iné drogy neberiem, vážne). Ručičky sú tak isto v striebornom tóne a nepútajú žiadnu pozornosť, ktorá by narúšala nejakým spôsobom identitu skeletov. Koniec sekundovky je zvýraznený oranžovo-bordovou farbou, ktorá je použitá ešte na prešívaní remienku. Keď nastane tma a chcem vedieť koľko je hodín, tak je nutné si posvietiť na hodinky napríklad mobilom, kde ako jediné pozitívum vidím to, že si rovno môžem skontrolovať či sedí čas, čiže luminiscencia je rovná nula.
Sklíčka sú obidve zafírové, pričom vrchné je jemne klenuté, čo pri jemne zaoblených bokoch púzdra, obrysoch na nožičkách a malou zaoblenou korunkou, tvoria vcelku klasický „vintage look“
Čierny kožený remienok v šírke 22mm opatrený decentnou preklápaciou prackou je lemovaný kontrastným prešívaním vo farbe vyššie spomínanej sekundovky. Čo mi tak trošilinku vadí tak je ultraslimková hrúbka, ktorá by podľa mňa prekonala v tenkosti aj hrúbku intímnej vložky always, čo som videl v reklame. A keď už som sa pustil do hejtovania remienku tak mi tiež vadí to extrémne nalakovanie kože, ktoré vo mne budí dojem trhoviska dakde v Kambodži. Na záver snáď iba dodať, že s hodinkami som od 12-teho januára spokojný a veľmi rád si ich beriem aj mimo formálnych príležitostí, pretože takýto typ nepotrebuje na nosenie výsadne sako. Nuž tak to by bolo hádam aj všetko, nabudúce spískam niečo o mojich pilotkách.