Posts by zarako

    Zdravím páni, tak poviem Vám moju smutnú skúsenosť s týmto obchodom. Seiku som sa nejaký čas úspešne vyhýbal, no prišiel čas obohatiť zbierku aj kúskom z Japonska. Po niekoľkých dňoch som našiel model, ktorý v sebe nesie odkaz svojej histórie, kvality spracovania a až na obavy z malého priemeru 40mm mi vo všetkom vyhovoval. Seiko presage SPB067J1.

    Tak som začal pátrať po internete a nakoniec som sa nechal ulakomiť na super nízku cenu z tohoto obchodu, keďže aj recenzie od Vás boli fajn, nemal som o čom polemizovať. Pre shipping som zvolil DHL, z toho dôvodu, že i keď zastupovanie vyjde drahšie ako poštou, chcel som mať hodinky aj s originál krabicou pekne zabalené, čo pri voľbe klasickou poštou krabicu neodosielajú. Hodinky mi poslali a nasledovala procedúra preclenia až kým mi jedného dňa nevolal kuriér že mám balík. Ten pocit šťastia všetci poznáme, keď sa tešíme ako malé deti a nevieme sa dočkať rozbaľovania. Tak som otvoril krabicu, perfektne zabalenú, v nej krabica od hodiniek. Prvé zarazenie bolo to, že krabica bola od iného modelu, potlačená PROSPEX PADI, som detailista, ale vravím si že chuj s tým, za tú cenu sa to dá odpustiť. Tak teda vyberiem hodinky a nasledovalo to, čo nikomu neprajem. Koniec hornej pravej nožičky zodretý ako by ho ťahali po asfalte, podotýkam zodretý, nie poškriabaný. Aby toho nebolo dosť tak hodinky prišli s nefunkčnou korunkou. Dátum sa nedal absolútne nastaviť a pri rotácii korunkou 360 stupňov dve tretiny rozsahu išli tak ťažko, že som sa už bál že tú korunku urvem. Tak poriadne nasratý som hneď písal mail s vysvetlením v akom stave mi prišli hodinky. Ich odpoveď nedala dlho čakať, no vytočila ma ešte viac. „Že ich to mrzí, ale že mi pošlú za túto nepríjemnosť 10 USD“ Do mňa tristo klincov ako keby vrazili, tak im hneď odpisujem, že či si zo mňa robia srandu, pretože mi poslali nefunkčný vrak, že chcem také isté hodinky ale nepoškodené, že im tieto vrátim. Nato mi prišla odpoveď že či si to nechcem rozmyslieť, že mi pošlú 20 USD. To už som nevedel či sa mám smiať či plakať, btw hodinky ma dokopy vyšli 450 eur. Priložili mi nejaký webový odkaz na ich obchodné podmienky a RMA dokument ohľadne vrátenia, kde som sa dočítal že všetky náklady na prepravu hradím ja, následne budem musieť doplatiť ešte SKUTOČNŮ cenu čo mi oni posielali na SR, lebo ten ich „shipping free“ nie je skutočný, a samozrejme platiť potom dopravu vyreklamovaných hodiniek naspäť na SR. Tak som to začal ešte riešiť s DHL-kou, že čo sa mi stalo, musím povedať že som mal veľmi ochotný prístup z ich strany, začo ďakujem. Mal som im to pofotiť a nakoniec sa dohodli s DHL v Singapure, že náklady spojené s prepravou naspäť budú niesť oni. Lenže sranda začína zas s colnicou, takže treba vystaviť colnú faktúru, kde Vám DPH (clo je smiešna položka) vrátia cca za pól roka a samozrejme cenu za zastupovanie DHL môžem žiadať tak na lampárni. Procedúra horšia než odpálenie jadrovej rakety. Tak po dohode s DHL som si dohodol kuriéra, kedy sa zastaví po hodinky. Príbeh sa začal dramatizovať včera, keď som hodinky balil naspäť do krabice pre odoslanie a nešťastnou náhodou mi spadli z cca 30cm výšky na stôl. Pre istotu som potom skúsil potočiť korunkou a čuduj sa svete dačo muselo v tom strojčeku asi precvaknúť, korunka funguje a dátum sa dá tiež meniť. Čo je však horšie, včera som dal merať čas a k dnešnému dňu idú cca 3min do plusu. Tak vážení, ty ktorí ste túto tragikomédiu dočítali do konca, Vás prosím o radu. Piatok mám dohodnutého kuriéra, mám poslať hodinky naspäť a risknúť že už neuvidím ani peniaze, ani hodinky, prípadne sa zas nedoplatím keď budem pýtať hodinky späť domov? Alebo nájsť nejakého klenotníka, ktorý tu nožičku ako tak zabrúsi do stratena a následne vyleští a pohľadať hodinára ktorý sa mi vie kuknúť na 6R15 a dať ten strojček na poriadok? Toť otázka.....

    Zdravím maniaci, potreboval by som poradiť, zostalo mi jedno miesto ktoré "musím" doplniť do mojej kolekcie a už s tým kupovaním musím nadobro na dlhšiu dobu skoncovaťť, lebo táto závislosť je silnejšia než som predpokladal :ghee:, moja predstava je tachymeter-42 do 45mm-mechanika-zafír-minimum10ATM-do 1500e, "dream watch" sú omega speedmaster moonwath co-axial, len to už je cenovo na dlhšiu trať. Za každú dobrú radu vopred ďakujem.

    žeby budúcnosť automatov? komu sa to nechce kukať celé, prípadne nevie po anglicky, nech si to pretočí na 7:35, každopádne zaujímavá vízia

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    rustin

    tak tých 65 hodín ti závidím, mne to vydrží kolo tých dvoch dní, tá licencia nakoniec skončila u spoločnosti Maktime Watch Factory Ltd, ktorá ju kúpila od Poljotu aj so strojmi na výrobu nejako v roku 2005, tak som čerpal info ohladom rezervy náťahu z http://www.strela-watch.de/watch_movement…maktime-poljot/, i keď na stránke predajcu bolo 48 hodín, jedného dňa sa učite hecnem a zmerám to presne, ináč na niektorých fórach som sa dočítal že výrobu dokonca ukončili, ale hádam to budú len klebety...

    Zdravstvujte, dnes by som Vám niečo napísal o mojom zatiaľ poslednom prírastku. Z pozdravu je zrejmé, že sa bude jednať o hodinky tikajúce ruským dialektom a poviem Vám na rovinu, že tento dialekt vo mne zanechal veľa rozporuplných emócií.

    Po rozpade Sovietskeho zväzu nastal v Ruskej ekonomike celkom slušný bordel a nevyhlo sa to ani ruskému hodinárstvu. Na internete sa veľmi ťažko zháňali informácie, no po oprášení angličtiny a prečítaní X článkov som dospel k názoru, že čím viac sa dozviem, tak tým menej viem. Nuž a čo je veľa to je málo, tak sa posnažím veľmi stručne zhrnúť súčasný stav.

    Takmer všetky ruské hodinky sa vyrábajú v Moskve na jednej ulici pod rôznymi značkami. Veľa značiek má jedného majiteľa, veľa značiek používa tie isté diely a tých istých zamestnancov. Kalibre tam vyrábajú švajčiarske stroje zakúpené Rusmi v 70tych rokoch, kedy bol quarzový boom a mechanické hodinky neboli v kurze. Tak isto existujú značky zamerané hlavne na export, ktoré kooperujú s manufaktúrami napr. v Nemecku, preto sa niekedy stane, že na hodinkách s ruským strojčekom a ciferníkom v azbuke nájdete made in germany. Celkom úsmevné je tiež to, že skoro všetky hodinky sú limitované edície, pričom po každej edícií nastane len kozmetická úprava a vytlačí sa iný ciferník, prípadne vymenia ručičky s inou edíciou. O ruských hodinkách som sa dočítal toľko negatívnych informácií, až som si povedal, že jedny musím mať. Problém bol klasicky v tom, že som si nevedel vybrať ktoré, ale nakoniec ma zachránili moje posvätné 3 prikázania (mechaniky, zafír a min. 5ATM). Práve zafírové sklíčko dokáže vyradiť možno 90% ruských hodiniek z evidencie.

    Mne padli hneď do oka jedny chronografy značky PILOT a tak som sa najprv snažil niečo zistiť o tomto výrobcovi. Značku s mladou históriou (2006) vlastní nejaký Juri Levemberg, ktorý odišiel z Ruska do Nemecka, kde začal skladať hodinky v spolupráci s moskovskými výrobcami. Ďalej to je tak konšpiračne domotané, že prejdem rovno k veci a históriu radšej vynechám.

    Tento kúsok som kupoval z jednej nemeckej stránky a čakanie na zásielku som niesol v hlbokých úvahách :/ ako napr. či mal ten ruský hodinár čo v nich strojček skladal v sebe dostatok vodky nato, aby sa mu ruky netriasli, ale nie zas toľko aby videl jednotlivé dieliky dvojmo, ako bude vyzerať povrchová úprava, ktorú niektorí ľudia prirovnávali k výrobe ruských automobilov atď.

    Nakoniec prišiel deň D a s tepom na pokraji infarktu som začal rozbaľovať balíček. Prvotný dojem bol na jedničku, hodinky prišli zabalené ako keby posielali jadrovú hlavicu a potešili ma aj pribalené ruské čokoládové praclíky, ktoré som otvoril ako prvé. Krabica do ktorých výrobca hodinky balí, je vlastne cestovný box pre dva kúsky, čo mi prišlo veľmi praktické. Pribalený extra kožený remienok tiež potešil.

    Tento model poháňa kaliber s ručným náťahom Poljot 3133, 23 kameňov, 3Hz, 21,600 kmitov, výdrž 42 hodín, sekundovka na 9tej hodine, ale ide hlavne o môj prvý chronograf do zbierky:frime:. Tento deduško je tak trošku okukaný Valjoux 7734, len súdruhovia spravili zopár kozmetických úprav, ako napríklad to, že zvýšili výkon o 0,5Hz a umožnili strojček servisovať s 20kg kladivom:hurt1:. V priloženom manuály som sa dočítal, že kaliber je veľmi robustný (btw s tým kladivom som si to vymyslel) a preto treba na spustenie stopiek vyvinúť väčší tlak, čo je aj pravda. Tak isto je strojček zatiaľ najhlučnejší z pomedzi všetkých typov čo mám, ale to mi vôbec nevadí, pretože takto dávajú hodinky vedieť že sú na žive. Mechanizmus je bez hackingu a dátum sa nastavuje nepohodlne tak, že je potrebné pretáčať hodinovú ručičku cez 12tu hodinu, potom sa vrátiť na 11tku a zase opakovať. Pri prvotnom meraní som sa dostal na +13s, neskôr sa to ustálilo okolo 7 sekúnd, čo pri čítaní referencií na ruské strojčeky je veľmi dobrý výsledok.

    Púzdro z leštenej nehrdzavejúcej oceli náramne pripomínajúce panerai je v celku slušnom prevedení. Priemer 45mm (s korunkou 49mm), lug to lug 54mm a výška 14mm robia z týchto hodiniek 120 gramového valibuka. Gravírovanie zadného veka by som nazval ako low-costovú katastrofu a tak isto musím vytknúť povrchové spracovanie diamantovej korunky, ktorá pôsobí dojmom pochrómovaného prsteňa z automatu od kolotočoch.

    S plochým zafírovým sklíčkom som zatiaľ bez škrabanca a WR 10ATM je taký ruský štandard.

    Ciferník je azda najviac diskutabilný prvok. Pilotkový základ tvoria mierne zvýraznené číslice, ktoré ako jediné s ručičkami sú opatrené luminiscenciou a to veľmi slabou:pascontent1:. Dátumovka a všetko zvyšné je opatrené veľmi slabou potlačou. Jediné čo sa týka špičkového spracovania, tak je vystúpené strieborné logo výrobcu s nápisom. Preklady z hora nadol: PILOT, chronograf, 23 kameňov a ruský mechanizmus.

    Hodinky mi prišli na 24mm nemeckom koženom remienku RIOS 1931, ktorý je vyrobení z hrubej kože a k hodinkám sa veľmi hodí. Za zmienku stojí spomenúť prevedenie spony, ktorá nemá drážku na jazýček, čo na funkčnosti nič také nemení, len s takýmto detailom som sa zatiaľ ešte nestretol.

    Na záver ani neviem čo povedať, je to taký mačkopes, z každého čosi. Pilotky zabalené do mariňáckeho púzdra , ktoré sú opatrené stopkami a poháňané takmer kópiou ETY. Práve tento mišung možno dáva hodinkám ten pravý ruský charakter a hoci by niekomu logika a rozum hovorila niečo iné, tak mne sa hodinky páčia od kedy som ich uvidel, nosím ich rád a to je dôležitejšie.

    Pekný deň prajem, dnes by som Vám rád napísal niečo o mojom relatívne čerstvom prírastku. Relatívne preto, lebo predvčerom mi kuriér doniesol niečo ešte čerstvejšie :malin1:, ale o tom potom. Po dvoch mojich „deťurencoch“, ktoré som Vám predstavil v predošlých recenziách, prišiel na mňa ďalší abstinenčný záchvat. Pri lustrovaní Vašich článkov a diskusií na tomto fóre, som vedel, že ďalší krok musia byť pilotky, takže Vám veľmi pekne ďakujem. Čiže smer bol jasný, no výber ako sami isto poznáte, vie byť veľmi strastiplný. Priznám sa, že pôvodne som nechcel nejako veľa investovať, no osud to zariadil trošku inak. Touto cestou by som sa chcel ešte poďakovať http://www.toptime.sk za excelentný prístup, kde je zákazník na prvom mieste, čo začína byť v tejto dobe pomaly raritou. Pôvodne som si totižto objednal model LACO AACHEN s miyotou 821A, ktorá zrovna mne musela prísť s tou haprujúcou sekundovkou, čo čisto z technického hľadiska na funkčnosti nič nemení, no po vizuálnej stránke sa vkuse nespokojnému detailistovi ako ja začali tlačiť slzy do očí. A tak som sa s prosbou či je vlastne možná reklamácia, prípadne výmena za iný model, dopracoval k druhej variante, doplatil rozdeľ a stal hrdým vlastníkom LACO DORTMUND 45 MM HANDWINDING - BAUMUSTER B.

    Zasvätený isto vedia, že spoločnosť LACO bola jedna z piatich pôvodných výrobcov hodiniek pre luftwaffe počas druhej svetovej vojny, takže výber z pohľadu histórie bol perfektný. Pilotky samé o sebe boli kvôli funkčnosti navrhnuté čo najjednoduchšie a čím sú hodinky jednoduchšie, tým sú na nich rôzne detaily dôležitejšie, lebo práve tie ich robia od iných jedinečnými. A tak po kratučkom romániku s Aachen, si v tejto recenzii dovolím miestami pridať aj zo pár postrehov, ktoré robia niektoré pilotky ešte pilotkovešie než iné.

    Pôvodne si piloti dávali hodinky cez svoje hrubé kožené bundy, prípadne kombinézy a tak vtedajší priemer 55mm im skôr zlepšoval čitateľnosť a na ruke vôbec neprekážal. Mne ako zeme sa držiacemu bezkombinézovému civilistovi by to určite vadilo a preto mnou vybraný priemer púzdra 45mm mi dostatočne vyhovuje. Hrúbka 13mm a lug to lug 53mm je k týmto rozmerom adekvátna.

    Hnaciu silu tak isto ako u predchodcu z vojnových časov tvorí strojček s ručným náťahom. Konkrétne v tomto prípade ide o ETA caliber 2804-2 so 17timi kameňmi, rýchlosťou 28 800 kmitov za hoďku (4 Hz.) a hackingom. Pri naťahovaní si strojček nádherne pradie ako kocúrik v siedmom nebi až dokým sa korunka zatne a ďalej nepustí . To je signál že hodinky sa môžu z plného náťahu rozbehnúť po dobu 48 hodín. Pri meraní som sa dostal na -3s/deň, čiže nič strašné.

    Púzdro hneď zaujme svojou matnou šedou povrchovou úpravou. Hoci som sa obával náchylnosti na ľahké poškrabanie tejto tmavo-pieskovej úpravy, tak si zatiaľ môžem zaklepať na klenuté zafírové sklíčko s antireflexom, že hodinky mám bez škrabanca. Pekný detail tvorí vygravírované typové číselné označenie na boku, no veľkú pozornosť si zaslúži maličká servisná špáročka pod číslom medzi púzdrom a vekom, taktiež inšpirovaná od originálu z minulosti. Atypické nožičky sú kapitola sama o sebe. Sú tenké, mierne klopené smerom k zápästiu a výškovo končia v strednej časti púzdra, čo samozrejme zhoršilo pohodlné kopírovanie zápästia pri nosení, ale dodalo neskutočný šmrnc výnimočnosti oproti konkurentom. Diamantová korunka s priemerom 7,5mm zabezpečuje komfortné naťahovanie a celkom ospravedlňujem, že pri tomto modely upustili od predĺženého vysunutia korunky, ktoré by mi pravdepodobne otláčalo pri pohybe v zápästí vrchnú časť ruky. Pôvodne to predĺženie bolo kvôli jednoduchej manipulácii s korunkou v rukaviciach, ktoré piloti nosievali. Zadné veko je opatrené vygravírovanými informáciami ohľadom hodiniek. Pôvodne toto info bolo na vnútornej strane veka a na vonkajšok vyrážali sériové čísla. Táto zmena by mi ani tak nevadila, ako tá neskutočná precíznosť tohoto gravírovania, ktorá pôsobí skôr ako od robocopa z budúcnosti ako od manufaktúry v minulosti. WR je 50m, menej by som nechcel a viac mi netreba, keďže s kožou by som do vody ani nešiel.

    Ciferník je typu B, čiže oproti verzii A má kratšiu hodinovú ručičku a hodinové indexy navyše. Ináč som veľmi rád že pri výbere typu ciferníka som vôbec nelamentoval a hneď som vedel, ktorý sa mi páči viac. Superluminova C3 nie je potiahnutá iba na minútových číslach končiacich 5kou a hodinových číslach, no zato všetok zvyšok svieti aj cez deň :super:. Tiež si môžete všimnúť, že na ňom nenájdete ani meno výrobcu, ani Made in Germany a ani dátumovku, ktorá by narúšali čistotu a jednoduchosť ciferníku. Hodinovej a minútovej ručičke treba pochváliť modré orámovanie, ktoré je náročnejšie na výrobu, lebo vzniká temperovaním oceli okolo 290 °C, čo pri lacnejších verziách absentuje a sú väčšinou čierne.

    Remienok s klasickým zapínaním v šírke 22mm je tmavohnedej farby a je vyrobený z poctivej hrubej kože, ktorá si zapamätá tvar vašej ruky. Pri obidvoch nožičkách je remienok opatrený ešte dvojitým nitovaním.

    Tak a na záver iba dodať, že i keď som sa nakoniec musel capnúť trojnásobne viac po vačku ako som plánoval, tak nemám čo ľutovať a podľa môjho názoru sa jedná o nefalšované pilotky kladúce silný dôraz na detaily, svoju históriu a nepotrebujú sa hrať na repliky. Hodinky ma tešia od 6. februára. V rukáve mám ešte jeden kúsok, ktorý mám zatiaľ v spoznávacej fáze a potom prinesiem dúfam zaujímavú recenziu, kde by som rád predstavil hodinky pôvodom z opačnej svetovej strany ako doteraz.

    hodinkomania.sk/wcf/index.php?attachment/23677/hodinkomania.sk/wcf/index.php?attachment/23678/hodinkomania.sk/wcf/index.php?attachment/23679/hodinkomania.sk/wcf/index.php?attachment/23680/

    zaujimave Hamiltony, presne ako pises decentne so stipkou extravagancie, anglicania na to maju super vyraz intriguing ;) Vyrazne indexy sa mi pacia i ked mna vlna skeletonov asi obisla.

    to hej, skeletony sa nie kazdemu pozdavaju, mozno to suvisi s tym, ze ked si tak zaspominam do minulosti, tak ako male dieta som chcel byt vzdy chirurugom alebo patologom, cize ja takuto pitevňu mozem :)