Posts by horotec

    Takto pani.Neidem si tu robit reklamu - nepotrebujem ju.Robim servis pre 5 znaciek pre SR a CR a som zainteresovany na znacke Biatec.Mam toho dost a novych zakaznikov neberiem.

    Mazivost olejov sa predpoklada 3-5 rokov,potom stracaju viskozitu.Hodinove sukolie sa pohybuje v rubinoch /9stupen tvrdosti/,pastorky a capy su z ocele /5-6?/.Pokial viskozita zmizne,tie kola chodia na sucho a do capu sa vyfrezuje drazka.Zmeni sa axialna aj vertikalna vola kol.A to uz nehovorim o loziskach zotrvacky.Dnes je moda chodit na exoticke dovolenky do teplych krajin.Mozem Vam zarucit ze po troch dovolenkach v loziskach zotrvacky nenajdete po oleji ani smrad.Popritom zotrvacka urcuje presnost hodin v roznych polohach.Ak sa trochu opotrebuje cap zotrvacky,presnost hodin sa znizi a nepomoze Vam ani svatena voda a mozte ich aj vybozkavat.Snaha bude zbytocna.

    Ano,strojcek sa da kupit za relativne nizku cenu.Ak si to vies prehodit sam.Pokial pojdes k hodinarovi,tak si priplatis.Kde mas zaruku,ze ten novy strojcek bude v poriadku?

    Hannes,tomu hodinarovi by som nedal opravit ani budik.

    A teraz si trochu rypnem.Kolki z Vas predavaju hodinky po zaruke a boli skontrolovane?Jediny co som postrehol ze dal pred predajom skontrolovat hodinky bol LORDSOFT.CHVALIM.

    A teraz ma ukamenujte:malin1:

    Spojkove kolo je v tom vacssom kruzku,spojkova paka musi byt v drazke spojkoveho kola.Vsetky volne veci vyber von.prichyt vytahovaciu packu,daj spat spojkove a natahovacie kolo,daj dnu kluc a pichyt ho sktutkou.Daj spojkovu paku,vsetky volne veci co si vybral a zaloz mostik riadenia.

    Mas tam cal.50.

    Dat dolu rucky a ciselnik.

    Odkrutit dve skrutky na mostiku riadenia./ taky cudny pliesok neurciteho tvaru /,zlozit mostik dolu.

    Vybrat spojkovu paku /pruzinu co tlaci na paku nechat upevnenu v zakladni /

    Vybrat spojkove kolo a spojkovy pastorok.

    Vytahovaciu packu prichytit skrutkou ktora tam ostala 1-2 zavity.

    Ides opacne ako si rozoberal.


    Skrutkovac si nabrus na brusnom kameni.

    Demagnetizaciu mozes spravit aj pistolovou pajkovackou ak vies ako na to.

    Mas tam caliber 8510 z roku 1969.Servisoval som ich niekolko kusov.U Hujera tam odflakli robotu.Mas tam mimostredny rotor automatu,skryty v stroji,pri otvoreni hodin ho nevidno.Tam kde je najvacssia sila naprojektovali masadzne loziska.Vsetky budu vydrane.Mozno bude stacit ich otocit.Sam som zvedavy co odpisu.Daj vediet.Mimochodom,zlozity stroj a iba 17 kamenov.To hovori za vsetko.

    Jozef,co sa ti na tom strojceku nepozdava?Ja s nim problem nemam.Keby vsetky vyrabane kalibre fungovali ako 1800 /myslim aj japonske a svajciarske /tak by bola hodinarcina rekreacnym zamestnanim.

    pri longines je predpoklad,ze veko aj puzdro maju narezany zavit tak ako ma byt aj tesnenie by malo byt ok,ak to na fejkoch nie je ok,tak ti paska nepomoze,este to moze byt riadne dotiahnute,ak sa rozpadava tesnenie to je potom ako zuvacka,

    Pokial mi je zname Breitling pouziva asi 5 roznych priemerov zadnych deklov.Na kazdy priemer potrebujes samostatny kluc /nastavec/.Opravoval som B pre synovho kolegu,jeden nastavec ak si dobre pamatom stal okolo 60Eur a este potrebujes otvarac kde ten nastavec upnes.

    NH35? Mozno. Nepoznam delenie kalibrov od Seika.Denodenne sa stretavam s NH35,ani jeden nema dvojdatum.Tieto hodinky mozu pouzivat kaliber s krycimi kamenmi na krokovom / stupacom /a medzikole co NH 35 nema.Myslim tie loziska,ktore su pod datumovymi vencami,potom ho oznacia ako iny kaliber.Zaklad tych kalibrov je rovnaky,niektore suciastky pasuju,niektore nie.

    Mysiak,bud som sa zle vyjadril,alebo si ma nepochopil.Nezarucim ti presnost pri vymene novych nahradnych dielov,pokial sa servisuju hodinky do troch rokov / vyrobca olejov zarucuje mazivost 3 roky/ situacia je ina.Najidealnejsie je pouzivat hodinky v prostredi v akom zarucuje vyrobca olejov mazivost.Ak sa ti chce hladaj SYNT - A -LUBE ,MOBIUS je to vyrobca olejov,pouzivaju ho aj japonci.

    Turba nemusim posielat nikde,spravim si ich sam.Za zotrvacku ktora stala 20Kcs ,1500Eur nedam.Dokonca nemusi byt ani tak presne vyvazena ako pri hodinach bez turba.

    Mysiak,nahradne diely su prisposobene cene hodin a znacky.

    Pre moje vlastne hodiny potrebujem zotrvacku.cena hodin 3000Eur - nahradny diel bez prace 1500Eur.Su to tourbilony,dostal som ich pokazene.

    Mostik riadenia cena za socializmu 0,65 Kcs - dnes v prepocte z eur 17000Kcs. Vidis dobre.Luxusna svajciarska znacka 50-60roky.

    Odlucovac samonatahu 4Kcs - dnes 2410Kcs,zakaznik si zohnal sam.Kvalitna svajciarska znacka.

    Samozrejme ze na komercne strojceky tie suciastky su lacnejsie.Ale po vymene noveho nahradneho dielu / zalezi akeho / ti nezarucim ze hodinky pojdu tak presne ako ked boli nove.PRECO?Ceskoslovenske,nemecke,ruske firmy ako nahradny diel davali II triedu.Svajciarske a japonske firmy tiez vsetko nevyrabaju na 100percent.

    Ci sa ti oplati robit prevenciu,to sa musis rozhodnut sam.

    Z mojej 40rocnej praxe ti mozem dat tuto informaciu. 7 / slovom siedmi / ludia prisli za mnou ze chcu vycistit hodinky aj ked sa javili ako v poriadku.Ludia to neriesia,ale potom ziadaju od nas zazraky.

    To mas jedno ktory kaliber si kupis.Dolezita je prevencia.Vyrobcocia olejov / maziv /odporucaju servis po troch rokoch,potom stracaju mazivost.Ak pojdes s hodinkami do teplejsich krajin ,tak ti olej vyschne.V loziskach zotrvacky nenajdes po troch rokoch po oleji ani smrad.Loziska zotrvacky su vyrobene zo syntetickeho rubinu / 9 stupen stupnice /,hriadel zotrvacky z ocele - z akej kvalitnej?Zatial som sa nestretol s tymto udajom od vyrobcu / ale je pravda,ze som to ani nehladal /.

    Pravidelna starostlivost by mala byt samozrejmostou.

    Tu je stupnica na lunete tiez lepena,ale je kovova / hlinik? /tu by sa ta chzba opakovat nemala / vizualne /lebo tie usadeniny z vody vidiet nebudes aj ked tam budu

    /stupnica nie je transparentna - priesvitna /