Vnimanie brandov a.k.a. nesmrtelnost chrusta 🙂

  • Inak, zaujímalo by ma ako vy, čo tým žijete už dlhšie, vnímate značky ako také. Nejaké rozdelenie do skupín, v ktorých by sa potom vedeli orientovať aj nováčikovia. Pretože u mňa bol dosť boj zo začiatku, keď som videl napr. Casio za 500e a nejaké Certina tiež za 500. Pritom samotné značky majú zrejme inú "hodnotu", váhu alebo image.

    A tieto Mido, Rado, Certina atď, tak v tom mám hokej aj teraz...

    Navrhujem v tejto diskusii, co Jazva zacal v inom vlakne, pokracovat tu...

  • Ja by som sa zacalntym Rolexom, preco to vnumam tak, ze je Rolex a potom vsetci ostatni (z viacerych hladisk). Nie je to len moj pohlad, ale objektivne fakty:

    1. Rolex marketshare

    2. Rolex je opakovane celosvetovo najuznavanejsia znacka (2016-2019), 2022:

    3. U Rolexu si vacsina modelov drzi cenu, pripadne sa i zhodnocuje. U inych znaciek je to vacsinou naopak: modely, co si drzia cenu, alebo sa zhodnocuju su skor vynimkou ako pravidlom.

  • watchnewbie ďakujem za upratanie diskusie. ;)

    kotlik za značku sa pri hodinkách pripláca viac hlavne z dôvodu, ktorý som už spomínal. Hodinky sú v tejto dobe už viac menej šperk. Prsteň od Tiffanyho je tiež drahší (a oveľa) ako od lokálneho zlatníka. Pritom zlato môžu mať identické. Takže áno, platíš za značku. Ja osobne som s tým úplne v pohode...

  • A inak z toho koláča je pre mňa najväčším prekvapením Longines. Vždy som myslel, že to je značka, ktorú oceňujeme iba my, hodinkami postihnutí. ^^

    No a tu na fóre je trochu v úzadí, aspoň teda co si všímam z fotiek...

  • Tak Rolex je spoločnosť s nesporne vysokou kvalitou spracovania výrobkov, kvalitnými kalibrami, vysokým podielom výroby vlastných komponentov vrátane vlastnej zlievárne zlata, ale...stále je to spoločnosť s vysokým podielom automatizácie výroby a produkciou cez 1.mil. hodiniek ročne...takže...v každom prípade "high range" ale nie "luxury brand" :)

    S vnímaním značky je to trochu iné...skvelý marketing, relatívna nedostupnosť modelov a (nielen) tým pádom neustále zvyšovanie cien..

  • Ja by som sa zacalntym Rolexom, preco to vnumam tak, ze je Rolex a potom vsetci ostatni (z viacerych hladisk). Nie je to len moj pohlad, ale objektivne fakty:

    1. Rolex marketshare

    2. Rolex je opakovane celosvetovo najuznavanejsia znacka (2016-2019), 2022:


    3. U Rolexu si vacsina modelov drzi cenu, pripadne sa i zhodnocuje. U inych znaciek je to vacsinou naopak: modely, co si drzia cenu, alebo sa zhodnocuju su skor vynimkou ako pravidlom.

    fasa, mal som LEGO :D :D

  • Ja hodinárske značky delím na fashion a hodinky.

    Niekedy sa tieto svety môžu prelínať. Berme to reálne, v dnešnom svete hodinky nikto nepotrebuje a nekupuje, 1 promile bláznov ako my to nevytrhne.

    Takže sa hodinárske značky snažia predať hodinky ako exkluzívny fashion brand, niektorým sa to darí výborne a ostaní na to zo závisťou pozerajú a tiež by chceli podobne silný vývar. Koláčový graf to perfektne ukazuje.

    U mňa je vysoko vo vnímaní hodinárskych značiek napríklad Casio, ale ja som technik čo by dal pred LaFerrari prednosť GT-Rku.

  • V jednom clanku otom preco nieje Rolex v tzv. Velkej Trojke je to pekne napisane: Rolex has never been an haut de gamme manufacturer, nor has it ever tried to be. Instead Rolex's stock in trade since it was founded by Wilsdorf, has basically been the creation of robust, reliable watches made to very high quality standards, but not to haut de gamme finish standards. Rolex has also never made or sold any of the high complications with the exception of the odd rattrapante chronograph; instead it has gone for steady, incremental improvements to reliability and accuracy in basic time-and-calendar wristwatches.

  • Ja hodinárske značky delím na fashion a hodinky.

    Niekedy sa tieto svety môžu prelínať. Berme to reálne, v dnešnom svete hodinky nikto nepotrebuje a nekupuje, 1 promile bláznov ako my to nevytrhne.

    Takže sa hodinárske značky snažia predať hodinky ako exkluzívny fashion brand, niektorým sa to darí výborne a ostaní na to zo závisťou pozerajú a tiež by chceli podobne silný vývar. Koláčový graf to perfektne ukazuje.

    U mňa je vysoko vo vnímaní hodinárskych značiek napríklad Casio, ale ja som technik čo by dal pred LaFerrari prednosť GT-Rku.

    Tak čo sa týka silného vývaru, tam sú asi najlepší fakt tie fashion značky módnych domov. Dajú si to spraviť v Číne kus 2e cena a predávajú to za 200-300e. A drvivá väčšina ľudí je spokojná, lebo má na ruke značku čo každý pozná. Vidím to hlavne v mojom okolí, že "úspech" majú napr. Michael Kors, najlepšie zlaté. Kto má Festiny, tak ten už je macher ^^

  • Tak čo sa týka silného vývaru, tam sú asi najlepší fakt tie fashion značky módnych domov. Dajú si to spraviť v Číne kus 2e cena a predávajú to za 200-300e. A drvivá väčšina ľudí je spokojná, lebo má na ruke značku čo každý pozná. Vidím to hlavne v mojom okolí, že "úspech" majú napr. Michael Kors, najlepšie zlaté. Kto má Festiny, tak ten už je macher ^^

    Rolex má v hodinkovom svete najväčší vývar, už je top fashion. Teda čo sa týka swissmade hodiniek, alebo lepšie povedané, vie podojiť ovečky, je to taký Apple medzi hodinkami. Aj keď na Apple sa v našom vesmíre nič nechytá (viď Apple Mac Pro Stand, alebo Apple Mac Pro Wheels Kit).

  • V jednom clanku otom preco nieje Rolex v tzv. Velkej Trojke je to pekne napisane: Rolex has never been an haut de gamme manufacturer, nor has it ever tried to be. Instead Rolex's stock in trade since it was founded by Wilsdorf, has basically been the creation of robust, reliable watches made to very high quality standards, but not to haut de gamme finish standards. Rolex has also never made or sold any of the high complications with the exception of the odd rattrapante chronograph; instead it has gone for steady, incremental improvements to reliability and accuracy in basic time-and-calendar wristwatches.

    asi tak, obdoba toho čo som písal ;)

  • Rolex má v hodinkovom svete najväčší vývar, už je top fashion. Teda čo sa týka swissmade hodiniek, alebo lepšie povedané, vie podojiť ovečky, je to taký Apple medzi hodinkami. Aj keď na Apple sa v našom vesmíre nič nechytá (viď Apple Mac Pro Stand, alebo Apple Mac Pro Wheels Kit).

    mám síce od jablka notebooky,telefóny a tablet ale o čom ty hovoríš netuším :Da ani radšej nechcem :P

  • tak u Ferrari možno :)všeobecne to až tak doslovne nefunguje...aj keď u hodinárskej "holly trinity" to môže byť podobné ^^

    Podla mna typek netusi o com rozprava :D . U PP a AP to tak nejak podobne naozaj je, VC netusim, tam som este nebol ^^ . Ale Rolex? 🤣 By ma zaujimalo, co su podla neho tie levely u Rolexu, ked najdlhsie cakacky su aj tak na ocelove modely.

  • Podla mna typek netusi o com rozprava :D . U PP a AP to tak nejak podobne naozaj je, VC netusim, tam som este nebol ^^ . Ale Rolex? 🤣 By ma zaujimalo, co su podla neho tie levely u Rolexu, ked najdlhsie cakacky su aj tak na ocelove modely.

    ale prosím ťa, takých mudrlantov ako on bolo,je a bude :D

  • madmax  LucaChangre Plne suhlasim s tym, co pisete o Rolexe.

    Tym, ze je "Rolex a potom vsetci ostatni", som nechcel povedat, ze Rolexky su lepsie, ci luxusnejsie hodinky, zdaleka nie :) .

    Ale Rolex je skratka vynimocny fenomen, ktory nema obdobu medzi ostanymi hodinkovymi znackami. Aj ked su to velmi kvalitne, odolne a spolahlive, ale vlastne v podstate stale "len" toolwatche, znacka sa stala symbolom az synonymom luxusu, uspechu a socialneho statusu. A takto je Rolex vnimany medzi beznou najsirsou populaciou po celom svete.

    Este mozno Patek Philippe (ako najluxusnejsie a najdrahsie hodinky) sa priblizuje v tom vnimani znacky medzi beznou populaciou, aj ked zdaleka nie tolko ludi pozna PP ako Rolex.

  • madmax  LucaChangre Plne suhlasim s tym, co pisete o Rolexe.

    Tym, ze je "Rolex a potom vsetci ostatni", som nechcel povedat, ze Rolexky su lepsie, ci luxusnejsie hodinky, zdaleka nie :) .

    Ale Rolex je skratka vynimocny fenomen, ktory nema obdobu medzi ostanymi hodinkovymi znackami. Aj ked su to velmi kvalitne, odolne a spolahlive, ale vlastne v podstate stale "len" toolwatche, znacka sa stala symbolom az synonymom luxusu, uspechu a socialneho statusu. A takto je Rolex vnimany medzi beznou najsirsou populaciou po celom svete.

    Este mozno Patek Philippe (ako najluxusnejsie a najdrahsie hodinky) sa priblizuje v tom vnimani znacky medzi beznou populaciou, aj ked zdaleka nie tolko ludi pozna PP ako Rolex.

    Pre PP hrá teraz do karát to, že sú často postované na rôznych sociálnych sieťach. Takže sa o značke dozvedá aj bežný "plebs". Takže sa stávajú známejšie. Povedomie ako Rolex však ani zďaleka nedosahuje. To je pravda...