Audemars Piguet Royal Oak

  • Ja mám rád mechanické hodinky ale sú aj výnimky a to je práve vďaka firme Casio a najmä ich ikonickým G-shock modelom. Pre mňa asi jedné quartz, prípadne ešte Grand Seiko quartz. Mechanika je krásna, ale keď športujete alebo robíte isté činnosti ako stavba domu, motokros alebo čokoľvek kde sa proste mechanika nehodí, G-shock je dobrá voľba a myslím, že každý správny hodinkomaniak by mal mať aj jedne G-shock hodinky :) Mimochodom, G-shock boli moje úplne prvé hodinky ešte na základnej škole. Vtedy to ešte bola celkom novinka na Slovenskom trhu. A moji synovia majú tiež ako prvé hodinky Baby-G. Nemôžu predsa začať mechanikou. Pre nich sú to ideálne hodinky.

  • Ja proti tomu nic nemam, dokonca suhlasim ze na sport a do prirody je quarz s furou funkcii dobra volba a G-cka, hlavne vo vyssej cenovej kategorii su urcite dobre hodinky bez ohladu na to ze digitalky nemusim :)pravdou ale ostava, ze tie lacne trpia neduhmi, vid orosenie sposobene zabudovanou vlhkostou...to je shit a cudujem sa ak nema niekto profesionalnu cest, ze to pusti do predaja...

  • Asi sme trochu offtopic, tak ohľadom AP Royal Oak...oni majú vždy tie skrutky (v skutočnosti matice) symetrické. Tie, ktoré majú naozaj spredu skrutky (napr. Hublot) to symetrické nemajú a ani mať nebudú. Rovnako ako skrutky zozadu u Royal Oak. Ono sa to dá spraviť aby boli symetricky aj skrutky, ale je to tak náročné, že ten čas by nikto nebol ochotný zaplatiť (momentálne).

    A naspäť k offtopic: Casio vnímam hlavne ako ikonu v designe masovo produkovaných ukazovačov času. Niečo ako kocka Lega alebo fľaša Coly. Ale nájdu sa aj iný výrobcovia ktorý to, čo robí Casio, vedia spraviť lepšie. Napríklad ten solár s navi robí aj Garmin.

  • Casio, vedia spraviť lepšie. Napríklad ten solár s navi robí aj Garmin.

    A ještě jednou jsi mě rozesmál s tim Garminem. Neco si o tom nastuduj ;) nebo mluvíš z praktickych zkušeností? Já jo, proto se směju. Jo, až jednou Garmin dosáhne v solarku to co Casio a nepřerve si po pár letech ramku aktualizacema tech svejch pay aplikací a podobně, dám jim určitě přednost. Tohle vlákno davám raději do ignorovanejch, tady je to samej srandista. A nebo ne, jdu radêji sám do háje, tak jak to u sousedů udělal Tano. To mě nepřestane mrzet, jeho vlákno i zkušenosti mi chybí.

  • Nechcel som sa ťa dotknúť, Tana nepoznám, ale nemusíš byť až tak vzťahovačný. Ak si s Casiami ktoré máš spokojný, tak je to skvelé a rozhodne to nijak nebudem spochybňovať.

    Pokorne uznávam, že s týmto typom hodiniek máš určite väčšie skúsenosti, mal som len Garmin Forerunner, ale ich určenie bolo tiež úplne iné.

    A aby som lepšie vysvetlil s tou cenou AP, lebo evidentne si si to vyložil inak ako som myslel: pokiaľ teraz stoja Oaky cca 21000 CHF, tak so symetricky umiestnenými skrutkami by stáli povedzme o 2000 viac. To je už suma, ktorá vie zmeniť výber, hlavne keď to nie je nejaká silná požiadavka trhu. Jednoducho si záujemca povie, že za podobné hodinky zaplatí radšej o tých 2000 menej pretože mu na nejakej symetrii skrutiek nezáleží. Hublot ich symetrické nemá, a tie hodinky sú rovnakej cenovej kategórie ako AP.


    Edit: ešte raz sa ospravedlňujem ak som sa ťa nejak dotkol, síce som si toho nie vedomý, ale mohlo sa stať. Snažím sa diskutovať a keď je v diskusii väčšia rôznorodosť názorov, tak ju to vie skvalitniť.

  • Pre mňa je napríklad vcelku zaujímavá info, že aj pri takýchto high-tech mechanických hodinkách, ako sú Royal Oak Offshore Forged Carbon Diver s kompozitným púzdrom, keramickou lunetou a titánovým zadným viečkom, sa na výrobu ich charakteristického ciferníku používa 100 rokov starý guilošovací stroj. A keď som hľadal na nete nejakú ukážku ako taký stroj vyzerá a čo vlastne robí, narazil som na tento veľmi fajn článok.

  • Nechcel ...

    ale vůbec ne, to bylo na ŠílenýhoMaxe, když sranda tak sranda i když jsem zrovna reagoval na Tebe, čekal jsem jestli se chytí, abych mu vrátil tu jeho srandu. Já jsem velkej milovník mechaniky, to tu každej ví.


    Křivý šroubky k AP patřej. Je to daleko reálnější a navíc zespoda.

Letisko Sliač