• Kúpiť auto je horšie jak vybrať si hodinky :D

  • Myslím, že tvrdenie o nákladnejšej údržbe naftových áut sa nedá úplne paušalizovať. Mne v mestskej prevádzke benzínové auto prišlo viac komfortnejšie a dynamickejšie. Na dlhšie trasy pri obsadení viacerými pasažiermi by som volil skôr diesel.

    Kupovať auto do 5 000€? Tým som si prešiel zhruba pred 3 - 4 rokmi a musím ti povedať Adam, že to nie je nič jednoduché vybrať niečo schopné čo nebude len diera na peniaze. Osobne som tiež uvažoval nad Jaguarom X-Type a to som ho chcel s dieslom 96 kW od VW. Problémom bolo, že tých áut je u nás skutočne málo. Nakoniec som bol pozrieť jeden kombík ale bol dosť v zlom technickom stave a kvalita spracovania interiéru ma tiež veľmi nepresvedčila.

    "Do téhle šlamastiky nás přivedla naše vlastní tupost a tupost nás z ní zase dostane." H.S.

  • adam.stefanca Alfa sú veľmi pekné autá. Taká Brera alebo 159 má niečo do seba ;)
    EDY Aké auto nakoniec vyhralo ? :)

  • Nedá sa povedať, že vyhralo. Po obchádzaní bazárov a rôznych inzerátov z Bazoša, som nakoniec odkúpil auto v rámci širšej rodiny po prvom majiteľovi. Už som nemal chuť ani čas riešiť ďalšie alternatívy lebo som ho vtedy nutne potreboval na dochádzanie za prácou cca. 50 km denne. Nakoniec z toho je jednotková naftová Octavia a vidím, že nejaký servis (filtre, zadné tlmiče, zosilňovač antény, ...) zvládnem urobiť aj sám a zvyšok nie je problém v žiadnom lepšom garážovom servise. Dobrá dostupnosť náhradných dielov či už originálnych alebo druhovýroba od Čínskych až po renomované značky a prinajhoršom to vrakovisko istí. Čo sa týka údržby tak zatiaľ rozdiel oproti benzínu som videl iba v nutnosti kúpy batérie s vyššou kapacitou a drahšej sady rozvodov. Viem, že to nie je žiadny kundolap, ani machrindex toho auta nie je nejaký vysoký, ale s odstupom času sa naňho dívam celkom pozitívne.

    Moja rada teda znie skús sa porozhliadnuť po príbuzných a kamarátoch či niekto nechce niečo predať. Predsa len šanca, že kúpiš nejakú mačku vo vreci by mala byť nižšia. No ako tu spomínal Lordsoft počítaj s tým, že auto s vekom 10 rokov a viac + väčším nájazdom km si skôr alebo neskôr bude žiadať investície či už do podvozkových častí alebo častejšie niečo vypadne/pokazí sa a tieto investície keď ho chceš len na kratšiu dobu pri prípadnom ďalšom predaji veľmi sa vo výslednej cene nemusia premietnuť. Takže stále asi platí fráza "keď nevieš čo s peniazmi tak si kúp auto".

    "Do téhle šlamastiky nás přivedla naše vlastní tupost a tupost nás z ní zase dostane." H.S.

  • co sa mi furt páčilo je toto amg

    koncept ma nieco do seba ale vyuzil by si to ? mna tiez brzdi od nakupu americkeho pick-upu skutocnost ze by som offroad realne nevedel vyuzit, len sa v nom imidzovo vozit po Blave, okrem toho maju velmi tuhy podvozok a v zakrutach ci manevrovani to s Tebou hadze ako v tanku, to ma vacsina tychto off-roadov a tiez zadny rad sedadiel v pick-upoch (cize nie tu v G-ecku) sa neda sklopit dozadu, je na tuho fixnuty v 90° uhle a to nemusi byt kazdemu prijemne. Keby som mal chatu v horskom prostredi s radostou by som si karu kupil a sam pred sebou zdovodnil potrebu. Chatu vsak mam v dedine kde za eurofondy vyasfaltovali obecnu cestu tak ze sa tam da hladko skejtboardovat ;-))

  • Ja asi nie som úplne klasický chlap, v autách sa moc nevyznám, aj keď základy viem. Nemám dokonca ani nejaké echt vysnívané auto. Preto asi ani nemám moc čo prispieť, rád však registrujem a čítam Vaše znalosti... môj obdiv.

    Vo všeobecnosti sa mi ale stále páči značka Volvo, tam by som si vedel vybrať okamžite :)

    Svokor kúpil nedávno Tucsona, perfektné vozenie, v pohode by som prijal. explore-tucson-activeX-640x355.png

    A momentálne sa mi veľmi páči táto Mazda, krásne auto.

    Mazda-6_Wagon-2017-ig.jpg

  • mapo pekný výber. U HYUNDAY aj MAZDA sa mi páči, že ostali verní klasickým atmosférickým 4 valcom. Aj keď Hyunday už podľahol a majú po novom v ponuke aj 3 válcové prdítko s turbom :pleur4:. Inak MAZDA 3 sa mne osobne veľmi páči a aj v prevedení CX :super: ale ani 6 nie je zlá

    A stitch in time :D

  • Mazda to vie s dizajnom o tom niet pochýb a je to aj dobré auto :) nie nadarmo sa hovorí: "Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!" :)

  • No a presne to som spomínal... kua, čo je to atmosferický 4 valec ???? :mrgreen:=O:/

    Jeden známi má veterána Volvo, myslím nejaký cca rok 1970 asi, to je šupa riadna :)

  • Pre mňa bol naopak atmosférciký motor jedným z hlavných dôvodov, prečo som si Mazdu nekúpil, točivý moment proste chýba.

    XC60 T8 je parádne auto, aj dojazd na elektriku by mi stačil, len tá cena je už príliš vysoká.

    Atmosférický znamená, že nemá turbo, ani iné zariadenie, ktoré by do motora vháňalo viac vzduchu a tým zefektívňovalo spaľovanie.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • Ja som išiel s novým 1L trojvalcom v Octavii a nemal som vôbec žiadny problém, úplne v pohode by som ho odporučil, určite to treba vyskúšať, skôr než si o tom človek spraví názor.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • Ja sa skor ako o vykon bojim o zivotnost tychto 1 litrovych hrncekov.

    Pre niekoho, kto chce robiť veľa km to určite najlepšia voľba nie je, ojazdené by som to asi tiež nekupoval, ale ten motor je robený pre ľudí, ktorí jazdia pomenej a hlavne v meste a v takom prípade, vzhľadom na moje skúsenosti s najnovšími TSI, nepochybujem, že životnosť bude dostatočná, ja osobne by som vzhľadom na môj ročný nájazd so súkromným autom nad 1.0 TSI určite uvažoval, ak by som si musel kúpiť spaľovacia auto v danej triede.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • a načo by mi bolo v meste turbo?

    Nie úplne rozumiem otázke, napríklad na všetko, pri čom je treba točivý moment: rozjazd, svižné pripájanie sa na hlavnú cestu, na zníženie spotreby (diskutabilné, ale podľa mojich skúseností pravdivé), na to aby to auto splnilo emisnú normu a mohol si si ho vôbec kúpiť, na to aby si to nemusel vytáčať a stále podraďovať, atď...

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches

  • je mi to všetko jasné, len nerozumiem tomu, či toto všetko - odrezanie jedného válca a s tým spojené problémy ( npr. neúnosne zmenšená olejová vaňa - a tomuto problému málo automobiliek venuje pozornosť, opatrenia na zmenšenie vibrácií atď. ), skomplikovanie motora použitím turba na zdvihnutie výkonu , krútiaceho momentu a jeho priebehu, - má vôbec dajaký zmysel, ak mám s takýmto autom jazdiť prevažne v meste, kde je limit 50 km/h, a úspora benzínu je tiež diskutabilná.

    A stitch in time :D

  • Podľa môjho názoru jednoznačne áno, skomplikovanie motora použitím turba, vzhľadom na benefity, ktoré to prináša, má význam. Negatívum týchto motorov, ktoré ale drvivú väčšinu ľudí nezaujíma je, že aj keď majú menej gramov emisií na 100 km, tie čiastočky sú veľmi drobné a veľmi nebezpečné pre zdravie človeka.

    Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.006 | Omega Seamaster 300m Co-axial chronometer 212.30.41.20.01.003 | Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 WAY211A.FT6068 | Seiko SKX009K2 | Citizen Eco-drive BY0000-05E

    Ω Spartanova zbierka

    YouTube: Spartan's watch reviews

    INSTAGRAM: @spartans_watches