Moje strojčeky času

  • Zdravím všetkých, čo tu sú... /to ako nováčik/. Je tu vlákno - review vlastných hodiniek - tak aspoň niečo, na začiatok, lacného /aj keď drahé nemám aj tak/. Ale nakoľko nie som odborník a odborné pojmy sú mi cudzie, ale zase na druhej strane, pod pojmom review si predstavujem čosi viac ako len technické špecifikácie, vopred sa ospravedlňujem za možno obsiahlejší text.
    Vždy som sa tak trošku s obdivom a takou detskou túžbou pozeral na hodinky, čo mali nielen číslo dátumu, ale aj deň a mesiac, prípadne rok, alebo aj tzv moon phaze a podobné vecičky, čo sa stále na ciferníku pohybovali a robili tak z hodiniek taký fascinujúci stroj času. Samozrejme, na žiadne také som nikdy nemal dostatok peňazí.. A rovnako, mať na ruke niečo, o čo sa budem báť čo i len šatami otrieť, aby som im neublížil, či mal ich len zamknuté v trezore, to pre mňa nemá zmysel. A tak som sa ulakomil na takú náhradu toho všetkého a kúpil si tieto Fossily, čo sa honosia ešte aj dodatkom Grand, čím chce Fossil označiť ich vyššiu triedu, TOP modely. Toš, padli mi do oka, a myslím si, že každý z nás má na rukách radšej hodinky, na ktoré sa aj rád pozrie, nie len s znechuteným pohľadom vedieť, akú značku či drahú vec tam má...

    Krátke technické špecifikácie: materiál - nerezová oceľ
    remienok - pravá koža, šírka 22 mm
    rozmery - priemer 45 mm, hrúbka - 15 mm, váha /nemeral som, sorry/ - cca 110g
    ciferník fixovaný, s rímskymi číslicami
    water resistant - 50m
    ciferníky - dátum, deň v týždni, mesiac
    ukazovateľ dňa/noci - Fossil to nazval moon phaze, ale nič také to nie je...
    sklíčko - tvrdené minerálne sklo, jemne vypuklé, bez antireflexnej vrstvy
    mechanizmus - automatický s možným manuálnym naťahovaním, vraj 21 jeweler
    power rezerva - výrobca neuvádza, len podľa mojej skúsenosti - ak sú naozaj na plno natiahnuté, tak cca 30-32 hodín
    presnosť - opäť výrobca pre istotu neuvádza, ale moje pozorovanie - cca +15secúnd za deň