Posts by Jozef

    Na základný kaliber ETA 28xx-x celkom dosť 290,-EUR za servis a tých pár súčiastok. Najdrachšia je tam korunka tie ostatné veci sú menšia čiastka - diely cca100,-EUR, čiže 190,- EUR za prácu je ozaj dosť. Keď beriem skutočnosť, že za 250,- EUR sa servisuje bez ND VALJOUX. Dôležitá je ale spokojnosť zákazníka:amen:

    Klobúk dolu. Púzdro masívne sklo ešte masívnejšie šošovka ako na ďalekohlade. Pojem o čase v nedohladne pokiaľ sa nehráme na hodiny;). Hodinky by mali byť o tom čo sa komu páči a prinesie mu radosť a potešenie. Strojček v hodinkách kaliber 1801.1 - dámsky strojček ktorý ručičku síce utiahne ale značka LUCH bola spomedzi hodiniek ZSSR so značkou ZARJA vlastne najhoršia. Dúfam že sa od vtedy polepšili a že hodinky ti prinesú tú hore spomínanú radosť a potešenie...

    Zaujímavé ako skĺzne debata čo nosia VIP. V tomto prípade hodinky Karl Lagerfeld . Hodinky v kategórii do 50,- max čo sa týka kvality. Kabelky neriešim lebo na tie by mala byť iná ....mania stránka. Myslím že kvalitné hodinky nie sú doménou VIP. Skôr idú do designu a cenu neriešia. Kvalitné a až manufaktúrne značky hodiniek nosia skôr biznismani ktorý to majú ako nutný pracovný doplnok....

    Uvedený servis na komplet bez vyčistenia a opravy stroja ktorá nie je v tomto prípade nutná v rátane tlakovej skúšky a poštovného do 30,-EUR....

    Stačí poslať do firmy TULANA TIME a v rámci poradia budete vybavený. Mimochodom TULANA TIME je najväčší výrobca hodinkových skiel na Slovensku....:super:

    Týchto hodiniek bolo vyrobených veľké množstvo. Podobne ako aj vreckové OMEGY. Boli to z jedných najviac distribuovaných hodiniek. Kúpiť sa dali aj na Slovensku

    predávali ich väčšinov židovský hodinári a zlatníci. Vrámci vojenských presunov ich mali hodne dôstojníci a počas vojen sa presúvali krížom krážom cez celú Európu. Čiže dajú sa nájsť v každom štáte Európy. Medzi prostými ľudmi na Slovensku sa dedili z generácie na generáciu atď. a tak sa ich zachovalo pomerne dosť. V dobrom stave pre zberateľa majú hodnotu podľa stavu 200 až 300,- EUR. Kúpiť sa dajú ale aj do 100,-EUR len je riziko či pôjdu a ako. Po vojne sa našli aj na povalách židovských obchodníkov úplne nové a to sú už raritné kusy a dokonca aj v zlatom prevedení. Tam sa bavíme už o cenách 500,- až 3000,-EUR. Tieto podľa fotky vyzerajú celkom v pohode majú strieborný plášť, ale dal by som ich vyčistiť a premazať.Takú malú GO. V mieste otvárania sú mierne poškodené od noža, voľakedy bol zvyk medzi majiteľmi ukazovať samotný strojček. Hodinky sa pritom dali otvoriť aj nechtom. Pôvodne však v tomto prevedení mali asi modré ručičky(bez záruky).

    Jednoduchá závada ktorá sa dá odstrániť bez výmeny náhradných dielov, teda pokiaľ sa v tom nikto nekompetentný nevŕtal. Predpokladám že sú to Primky českého výrobcu a nie dovoz China z Frídku Místku. Ak je to hotnotnejší model retro návrat PRIM SPORT1 resp. DIPLOMAT tak si ich daj už aj z generálkovať. Servis a dobrý hodinár je v BA na Špitálskej v hodinárstve Mišura alebo na Haanovej 12.

    V každom prípade ide o pocit ktorý máš z hodiniek. Kvalita púzdier CITIZEN a SEIKO porovnateľná. Solar má mierne náskok CITIZEN, SEIKO začínalo a venovalo sa viac kineticu. Eco drive od CITIZENU dobrá voľba no v každom prípade reagujem na prvú vetu. SEIKO je firma ktorá v SOLARE kvalitu isto má tiež hlavne u prvomodelov ktoré sa vyrábajú priamo v Japonsku. Niektoré modely sa vyrábajú výlučne pre Japonský trh a tak našinec ich kúpi len z drujej ruky nakoľko u limitiek sú vypredané ešte pred zahájením výroby. Na záver - CITIZEN a SEIKO dobrá voľba a nezabúdajme aj na CASIO ktorý má niektoré solárne modely celkom pekné a pritom využíva dosť často aj strojky obidvoch spomínaných firiem.

    Hodinky KINETIC od SEIKA. Dobrý nápad ako akumulovať energiu na pohon hodiniek. Podobné ako rekuperácia pri dobíjaní automobilov.

    Ale historicky je to pohon u hodiniek SEIKO ktorý aj vymyslela a tak úspešne ho môžete vidieť aj v iných značkách napr. PULSAR dcérska spoločnosť SEIKO.

    Akumulovanie automatického náťahu neskôr uviedla aj firma ETA v strojku 205.911 ktorý sa miesto názvu KINETIC volá AUTOQUARTZ. Ten sa montoval

    hlavne do hodiniek TISSOT , SWATCH, MOVADO, BOREL a pod.... Podľa predchádzajúcich obrázkov vidieť strojček pekne v reze. Jedná časť strojku zabezpečuje chod hodiniek, druhá sa stará o výrobu a akumulovanie energie do akumulátora /zvykne sa im hovoriť aj kondenzátor/. Jedna cievka je cievka krokového motorčeka a druhá je cievka alternátora. Celé to prestrešuje elektroblok ktorý sa stará o správny chod hodiniek = klasický chod riadený QUARTZ kryštálom. Upozornenie pre tých čo majú cyklomaty na náťah automatických hodiniek, že pre kinetic to nefunguje nakoľko výroba cez alternátor kineticu potrebuje rýchlejšie roztočenie excentra automatu, čo cyklomat neumožňuje. Pre kinetiky v prípade že ich máte viac a nestíhate ich nosiť je vhodné si kúpiť prístroj na indukčné naťahovanie ktorý ich hravo dobije do 120 minút prostredníctvom indukčného poľa...

    Eta 2824 a SEIKO 4R36 kvalitatívne porovnatelné strojky. Eta je samozrejme drahšia ale SEIKO je pre servis jednoduchšie. Horšie to je na náhradné diely tam je ETA na koni a je jednoduchšie zháňať na ňu súčiastky. Zase niekedy sa dajú kúpiť hodinky SEIKO s kalibrom 4R36 za cenu samotného strojku ETA... Nekupuješ auto ale hodinky tak treba riešiť prečo chcem práve tieto a hotovo.

    SEIKO má kvalitné púzdra a to je tiež veľké +. ETA 2824 v hodinkách zase stojí minimálne 2x viac a ešte viac podľa značky hodiniek v ktorých je namontovaná.

    Hodinky sa ti musia prvom rade páčiť, aby vystihovali tvoje vlastnosti.

    Za 200,- isto nerezové púzdro. Či automat alebo quartzky /baterka, eco drive, kinetic/

    to je na tebe. Kruhové sklá sú klasika a dobre sa servisujú v prípade poškodenia.

    Automat za 200,-EUR je síce na hrane ale značky ako ORIENT a SEIKO sú už v takej

    cene a aj kvalita je dobrá. Vodotesnosť hodiniek minimálne 50m/5ATM kvôli

    údržbe - čistenie a pod...