Display MoreMyslim, ze v tomto pripade (EV) byt na konci je teraz vlastne vyhodou
Kde boli dotacie a ine zvyhodnenia, tam sa auta predavali. Skoncila financna podpora a nikto to nechce, lebo je to jednoducho prilis drahe. A aj ekologicke je to len zanedbatelne lepsie ako moderne spalovaky.
Nepamatam si tie cisla presne, ale nejak takto to bolo:
EU robi menej ako 10% celosvetovych emisii (Cina cca 30%)
z toho je osobna doprava je cca 12%
Takze z celosvetovych emisii ma osobna doprava v EU podiel 0.1 x 0.12 = 0.012 teda 1.2%. Ked budeme velky optimisti a povieme, ze EV usetria polovicu emisii, tak riesime 0.6% celosvetovych emisii, kebyze sa hned vsetky spalovaky vymenili za EV. Takze nula cela nula prd.
Celou elektrodopravou sa EU len stava ekonomickym vazalom Ciny, ktora kontroluje vacsinu celosvetovej produkcie baterii (okrem toho, ze nam sem pcha lacne, vladou dotovane, cinske elektromobily, ktorym europske automobilky nevedia cenovo konkurovat. Takze zavadzanim EV vlastne podporujeme Cinu, ktora je najvacsim celosvetovym producentom emisii, nicime si automobilovy priemysel a vlastne nepriamo zvysujeme celosvetove emisie (podporovanim Ciny).
Tak snad v tom Bruseli konecne pochopili FAKTY a zvitazil rozum nad Cinskym lobingom a fanatickymi ekoaktivistami.
Pekne zhrnuté.
+ môj dodatok:
A jazdením autami so spaľovacím motorom zasa finančne podporujeme ázijské hordy, prípadne beduínov. Prví nám chú importovať výdobytky Zlatej Hordy (vševediaci absolutista gosudar, bojari sa majú dobre a nevoľníci za nich položia život, jediná útecha je vodka) a druhí stredoveké náboženstvo so všetkými pozitívami (ženy bubáci doma v kuchyni a chlapi udierajúci niekoľkokrát hlavou o zem, žiadna slivovica a pivo, ani klobásky z prasiatka).