NOMOS Glashütte nový in-house DUW 3001 ultratenký automatický strojek

  • NOMOS Glashütte nový in-house DUW 3001 ultratenký automatický strojek

    Článek vám zporostředkovávám ze zdroje Master Horologer přímo z AJ, který jsem nikdy nestudoval a jsem pouhým samoukem (stejně tak u několika dalších jazyků) a snažil jsem se ho přeložit jak nejlépe mi to šlo do ČJ a z něj do SJ, mám rád jazykové hrátky, ale zároveň prosím o určitý stupeň benevolence, zvláště technické výrazy nejsou pro mně vůbec jednoduché, v originále jim rozumím, ale najít vhodný a alespoň trochu správný překlad je už věc těžší. :amen:


    Na veľtrhu v BASELWORLD značka NOMOS Glashütte predstavila svoj nový mechanický in-house strojček DUW 3001 s automatickým naťahovaním, ktorý možno považovať za ultratenký, lebo jeho hrúbka je 3,2mm. Takmer všetky časti tohto strojčeka sú umiestnené medzi základnou a trojštvrťovou doskou. Napríklad rohatka je teraz úplne umiestnená pod trojštvrťovú doskou a tak musí byť plochejšia než bola predtým. Aby sa zabránilo vysokému treniu medzi jednotlivými súčiastkami bol použitý úplne nový materiál, ktorý má veľmi nízke trenie a je aj technologicky nenáročný. Ďalšiu výzvu pri vývoji nového strojčeka znamenala naozaj miniatúrna hodinárska konštrukcia, vzhľadom k rozmerom sa muselo prispôsobiť aj hnacie ústrojenstvo, ktoré tým dodáva aj menej energie, ktorá musí byť z dôvodu presnosti a chodu strojčeka kompenzovaná. Posledné roky výskumov značky v oblasti konštrukcie súkolí nahromadili dostatok skúseností pre optimalizáciu série ozubených kolies a pastorkov, ktoré prenášajú energiu vnútri strojčeka. Výsledkom je, že strojček DUW 3001 vďaka vysokej kvalite nových strojov a technológií, pripravených pre sériovú výrobu, dosiahol štandardu certifikovaného chronometra. Samozrejmosťou je aj na strojčeku použitý vysoký stupeň remeselného spracovania, ako je potrebné Glashütte rebrovanie alebo tvrdené modřené skrutky.